Igaz lett a pletyka, amely szerint a Porsche hibrid versenyautót épít. Itt vannak az első képek és információk a járgányról.

A jármű a hátsókerék-hajtású 911 GT3 R versenyautón alapszik. A kocsi farában itt is 4,0 literes 480 lóerős boxermotort találunk, ugyanakkor az első kerekekhez beépítettek egy-egy villanymotort is, gyakorlatilag négykerék-hajtásúvá alakítva a Porschét.

Az utasülés helyére kerül a lendkerék
Az utasülés helyére kerül a lendkerék

Az utasülés helyére kerül a lendkerék

Az utasülés helyére kerül a lendkerék


Igazi érdekesség a 911 GT3 R Hybrid villanymotorjainak energiaellátása, azok ugyanis nem akkumulátorból kapják az áramot. E helyett a Williams Forma-1-es csapattól megszerzett KERS rendszert építették be Ebben fékezéskor a mozgási energia egy percenként negyvenezres fordulatszámra képes lendkereket pörget fel.

Szükség esetén az így tárolt energiát alakítja vissza a rendszer elektromos árammá. A pilóta a kormányon elhelyezett gomb megnyomásával aktiválhatja az egyenként 80 lóerős villanymotorokat, amelyek egy-egy alkalommal 6-8 másodpercig képesek működni a lendkerék energiájából.

Összességében 640 lóerős a versenyautó

Összességében 640 lóerős a versenyautó

Összességében 640 lóerős a versenyautó


A Porsche 911 GT3 R Hybridet a Genfi Autószalonon leplezik le, igazi bemutatkozása azonban a május 15-én rajtoló Nürburgringi 24 órás viadalon lesz. Az autóban fejlesztett technika a Porsche jövőbeni terveit szolgálja, mert a gyár egy-két éven belül szeretne visszatérni Le Mansba, hogy ott legyőzze a jelenleg uralkodó dízeleket. Pilótái is gőzerővel készülnek, a Porsche gyári versenyzői ugyanis idén az Audi egyik autójában vesznek részt a Le Mans-i 24 óráson.