Minimális információ és egy kép, beetetésként ennyit közölt az Opel a legújabb járművéről. A Genfi Autószalonon kiállításra kerülő autóról azért így is kiderül néhány dolog. Ha megnézzük a képet, láthatjuk, hogy a Voltec felirat szerepel rajta a kocsi orrán.

Flextreme tanulmány 2007-ből
2011-re gyártásba kerül az Ampera

2011-re gyártásba kerül az Ampera

2011-re gyártásba kerül az Ampera


Ez a név a General Motors új típusú hajtóművét takarja. A GM tanulmányautóiban általában E-Flexként nevezett rendszer lényege, hogy a kerekeket közvetlenül villanymotor hajtja. Nagyjából 60 kilométert képes így megtenni. Ám ha a telepek töltöttsége alacsony szintre süllyed, akkor a másik, a töltőmotor beindul, hogy további energiát termeljen. Láttuk már dízel és benzines motorral, sőt üzemanyagcellával párosítva is.

Ez a megoldás szerepel az Opel Amperában is, amely 2011 végén kerül sorozatgyártásba. Bár az autóban két motor van, vagyis hibrid, a GM úgy hívja, hogy kibővített hatótávolságú elektromos autó. Ami azért kisebb csúsztatás tekintve, hogy egy igazi elektromos autó nem termel helyben szén-dioxidot. Viszont megáll, ha lemerül az akkumulátora.

Flextreme tanulmány 2007-ből

Flextreme tanulmány 2007-ből

Flextreme tanulmány 2007-ből


Bár erről az Opel közleménye nem ír, egyes lapok tudni vélik, hogy az autó a Flexitreme GTE nevet kapta. Elképzelhető, hogy a 2007-ben látott Flextreme tanulmány továbbfejlesztett változata készült el.  

Hivatalosan annyit árulnak el: „a modell azt bizonyítja, hogy a méretet és a kényelmet nem kell feláldozni, hogy a jármű környezetileg hatékony lehessen”. Ez azt sugallja, hogy kényelmes nagyautó lehet a kocsi.

A Genfi Autószalon ugyanakkor ott lesz az új Meriva és a felújított Corsa is.