Elkészült a leggyorsabb Volkswagen Polo. Még 1986-ban mutatkozott be a Polo G40 Coupé, amely megváltoztatta a kisautókról kialakult képet. 113 lóerős, feltöltős motorja párosítva a könnyű karosszériával, igazán izgalmas kombinációt alkotott.

Most, 24 évvel később valami hasonló született, itt az új Polo GTI. A fogalommá vált három betű mögött ezúttal 1,4-es motor lapul, de a legjobb fajtából való. 3000-es fordulatszámig kompresszor pumpálja a motorba a levegőt, e felett viszont egy turbó veszi át a légellátás feladatát.

A TSI motor maximális teljesítménye 180 lóerő, míg csúcsnyomatéka 250 Nm. Bár ez a Polo már nem olyan könnyűléptű – tömege 1184 kg -, a nagyobb teljesítménynek köszönhetően igazán sportos: 6,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége 235 km/óra.

Duplakuplungos automata váltó jár hozzá
Duplakuplungos automata váltó jár hozzá

Duplakuplungos automata váltó jár hozzá

Duplakuplungos automata váltó jár hozzá


Hagyományos sebességváltóval nem, csupán duplakuplungos automatával készül az új GTI. Bár erről nem szól a sajtóközlemény, minden bizonnyal ebbe is kerül rajtprogram, amely a különösen izgalmas és gyors startot támogatja. A (Golf GTI DSG-jében legalábbis van.)

A gyors kanyarvételt az átlagnál feszesebb futómű és 15 milliméterrel leültetett kasztni segíti, ugyanakkor határhelyzetben beszáll a melóba az elektronikus differenciálzár is. Utóbbi a fékek használatával igyekszik megakadályozni, hogy az egyik kerék kipörögjön és gumifüstté váljon a nyomaték.

Már a hagyományos VW Polo is az egyik legsportosabb fizimiskájú kisautó, de a GTI még egy lapáttal rátesz. Az új első lökhárító nagyobb nyílása biztosítja a több hűtőlevegőt a motornak, ugyanakkor demonstrálja a teljesítményt is. Hátul az ütköző diffúzorral gazdagodott, de két mutatós kipufogóvég is helyet kapott a lökhárító alatt.

Mutatós kiegészítőkkel gazdagodott

Mutatós kiegészítőkkel gazdagodott

Mutatós kiegészítőkkel gazdagodott


A Polo GTI-t új LED-es nappali menetfénnyel ellátott fényszórókkal szerelik. A méhsejtmintás hűtőmaszkot a Golf GTI-hez hasonlóan két piros csík teszi vonzóbbá. A Golf GTI-ről ismert, 17 colos könnyűfém felnik is felkerültek az autóra, amelynek féknyergeit a látvány kedvéért pirosra festik.

Belül is folytatódik a sportosítás. Ennek jegyében alumínium pedálsor és piros varrású bőrkormány került a Polóba. A kormányra felkerültek a váltókarok is. Az elöl ülők retro megjelenésű kockás sportülésekben utazhatnak.

Az új Polo GTI premierjét a márciusi Genfi Autószalonon tartja a Volkswagen. A sportos kisautó értékesítése várhatóan nyáron indul.