Elkészült a leggyorsabb Volkswagen Polo. Még 1986-ban mutatkozott be a Polo G40 Coupé, amely megváltoztatta a kisautókról kialakult képet. 113 lóerős, feltöltős motorja párosítva a könnyű karosszériával, igazán izgalmas kombinációt alkotott.
Most, 24 évvel később valami hasonló született, itt az új Polo GTI. A fogalommá vált három betű mögött ezúttal 1,4-es motor lapul, de a legjobb fajtából való. 3000-es fordulatszámig kompresszor pumpálja a motorba a levegőt, e felett viszont egy turbó veszi át a légellátás feladatát.
A TSI motor maximális teljesítménye 180 lóerő, míg csúcsnyomatéka 250 Nm. Bár ez a Polo már nem olyan könnyűléptű – tömege 1184 kg -, a nagyobb teljesítménynek köszönhetően igazán sportos: 6,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége 235 km/óra.
Hagyományos sebességváltóval nem, csupán duplakuplungos automatával készül az új GTI. Bár erről nem szól a sajtóközlemény, minden bizonnyal ebbe is kerül rajtprogram, amely a különösen izgalmas és gyors startot támogatja. A (Golf GTI DSG-jében legalábbis van.)
A gyors kanyarvételt az átlagnál feszesebb futómű és 15 milliméterrel leültetett kasztni segíti, ugyanakkor határhelyzetben beszáll a melóba az elektronikus differenciálzár is. Utóbbi a fékek használatával igyekszik megakadályozni, hogy az egyik kerék kipörögjön és gumifüstté váljon a nyomaték.
Már a hagyományos VW Polo is az egyik legsportosabb fizimiskájú kisautó, de a GTI még egy lapáttal rátesz. Az új első lökhárító nagyobb nyílása biztosítja a több hűtőlevegőt a motornak, ugyanakkor demonstrálja a teljesítményt is. Hátul az ütköző diffúzorral gazdagodott, de két mutatós kipufogóvég is helyet kapott a lökhárító alatt.
A Polo GTI-t új LED-es nappali menetfénnyel ellátott fényszórókkal szerelik. A méhsejtmintás hűtőmaszkot a Golf GTI-hez hasonlóan két piros csík teszi vonzóbbá. A Golf GTI-ről ismert, 17 colos könnyűfém felnik is felkerültek az autóra, amelynek féknyergeit a látvány kedvéért pirosra festik.
Belül is folytatódik a sportosítás. Ennek jegyében alumínium pedálsor és piros varrású bőrkormány került a Polóba. A kormányra felkerültek a váltókarok is. Az elöl ülők retro megjelenésű kockás sportülésekben utazhatnak.
Az új Polo GTI premierjét a márciusi Genfi Autószalonon tartja a Volkswagen. A sportos kisautó értékesítése várhatóan nyáron indul.