Azt követően, hogy a múlt héten kiszivárogtak a Citroën DS3 új sportmodelljének részletei, a gyár is megtette a hivatalos nyilatkozatot. Megérkezett a DS3 Racing.

Nem alaptalan a Racing utónév, ugyanis az autó fejlesztésében részt vett a Citroën Racing is, a csapat, amely öt konstruktőri világbajnoki címet jegyez és amely a Sébastien Loeb-Daniel Elena párossal hat egyéni vb-címet is szerzett. 

Sportos kiegészítők: karbonbetét és alumínium pedálok
Belül is feltűnik a narancssárga

Belül is feltűnik a narancssárga

Belül is feltűnik a narancssárga


Az autó alapját az 1,6-os turbómotorral szerelt DS3 adja, ám a motorvezérlés és a turbó átalakítása, illetve sportkipufogó beszerelése nyomán az eredeti 156 helyett immár 200 lóerőt tejesít. A maximális nyomaték 240-ről 275 Nm-re emelkedett. 

Különösen sportos futóművel is büszkélkedhet a DS3 Racing. Feszesebb rugókat szerelnek be ennél a változatnál, ugyanakkor elöl és hátul toronymerevítőkkel gazdagodik az autó. A kerekek nyomtávolságát 30 milliméterrel növelték meg, miközben a karosszéria 15 mm-rel alacsonyabbra kerül. Mindez drasztikusan javítja az autó kanyarban mutatott képességeit, amelyre még egy lapáttal rátesz a precízebbre hangolt kormányzás és a 18 colos, vékonyfalu gumi.

A futómű és a fékrendszer is komolyabb

A futómű és a fékrendszer is komolyabb

A futómű és a fékrendszer is komolyabb


Nemcsak jobban gyorsul, de hamarabb is megáll, köszönhetően a versenysportból származó első féknyergeknek és speciális féktárcsáknak. Emellett a menetstabilizáló is kevésbé aktív.

Nemcsak műszakilag ütős az új sportmodell, de a megjelenése sem utolsó. A karosszéria sötétszürke alapszínéhez narancssárga díszítés társul, amely mindenképpen az autóra irányítja a figyelmet. Az autó sárvédő-szélesítéssel is gazdagodott, míg előre egy kis spoiler, hátulra diffúzor került. 

Belül karbonbetét díszíti a műszerfalat, a középkonzolt, a kormányt, a könyöklőt és az ajtókat, ugyanakkor a karosszérián is látható narancssárga tűnik fel elsőként. Utóbbiból a műszerfal mellett a sportülésekre és a váltókarra is jutott.

Sportkipufogó is jár hozzá

Sportkipufogó is jár hozzá

Sportkipufogó is jár hozzá


Az autó érkezése sem véletlen, hiszen 2011-től már nem a C4 WRC-vel, hanem a DS3 alapjaira épített versenyautóval vesz részt a márka a rali-világbajnokságon.

Az év második felében piacra kerülő autóból mindössze 1000 darabot készít a Citroën, amire az utastérben elhelyezett sorszámozott lapocska emlékezteti majd az utasokat.