Új fokozatba kapcsol a Fiat az úgynevezett downsizing, azaz a motor hengerűrtartalmának csökkentése terén. Jön a TwinAir. Ez azonban nemcsak a belső űrtartalom terén lesz visszafogott, hanem a konstrukció is kevesebb alkatrészből épül, tekintve, hogy csupán kéthengeres. Jelenleg ilyet egyetlen más autógyártó sem kínál Európában. A Tata szerel ilyet a világ legolcsóbb autójába, a Nanóba, de azt egyelőre csak Indiában forgalmazzák.
A hivatalos műszaki adatokat nem hozta nyilvánosságra az új motorról a Fiat még, de a kiszivárgott információkból sokat tudni róla. A motor várhatóan 900 köbcentis, első variánsa turbófeltöltőt is kap. A 85 lóerős motor elsőként a Fiat 500-ba kerül. Azt azonban elárulta az olasz gyár, hogy a jármű kevesebb, mint 100 g/km szén-dioxid-kibocsátással üzemel, amit ha átszámítunk, tudhatjuk, hogy 4,3 liternél kevesebbet fogyaszt.
A motornál alkalmazzák a Fiat úgynevezett MultiAir elektrohidraulikus szelepvezérlését, amely a hagyományos rendszerekhez képest nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosít, kisebb fogyasztás mellett. Most először párosítja ezt kéthengeres motorral a gyár, ezért választották a TwinAir nevet.
Később két további változata is készül majd a motorból, az egyik turbó nélküli 65 lóerős teljesítménnyel, a másik kap feltöltőt, sőt még erősebb lesz, 105 lóerőt teljesít. A Lengyelországban készülő motorok bekerülnek a Fiat Panda és Lancia Ypsilon modellekbe is.
Nem most először gyárt kéthengeres motort autók számára a Fiat, komoly tradícióval bír ezen a téren is. Először 1936-ban a Topolinóba szereltek 569 köbcentis, 13 lóerős kéthengerest, majd az eredeti Fiat 500-ba is került hasonló. Utoljára 1996-ban a Cinquecentóban találkozhattunk vele. Ott a 704 köbcentis motor teljesítménye 31 lóerő volt. Mifelénk elsősorban a Trabant- és a kis Polski-tulajdonosok emlékezhetnek a kéthengeres motorokra.
Az új motort a két hét múlva kezdődő Genfi Autószalonon mutatja be a Fiat, majd az ezzel szerelt első 500-asok nyáron kerülnek a kereskedésekbe.