Épp tegnap írtunk arról, hogy elkészült a Volkswagen Polo sportváltozata, a GTI. Ám nemcsak ezzel a különlegességgel készül a tavaszra Európa legnagyobb autógyártója, de elkészítette a Polo terepes kivitelét is. Itt az új Cross Polo.
Nem újdonság a szabadidő-autó a Polo sorozatból, hiszen korábbi modellekből Fun, illetve Cross néven már készült ilyen. Ahogy akkor, ezúttal is csak látványról van szó, négykerék-hajtást ezúttal sem kap a kisautó. Nem is javasolt a terepezés az autóhoz tartozó 17 colos könnyűfém felnikkel és az igen peres, 215/40-es gumikkal. Még akkor sem, ha a Cross változat karosszériája 15 milliméterrel magasabban van, mint a hagyományos Polóé.
Külsőleg azonban jól hozza a terepjáró látványt a Polo. Ami a méretes fekete betétekkel díszített lökhárítóknak, sárvédő-szélesítéseknek és küszöböknek köszönhető. Mutatósak a méretes első ködfényszórók, az ezüstszínű tetősínek és lökhárítóbetétek is.
Az utasteret bőrbevonatú kormánnyal és matt-króm betétekkel teszik vonzóbbá, ugyanakkor a váltókarnál, a kormánynál és a kilincseknél fényes fém felületekkel dolgoztak a formatervezők. A szériafelszereltség részeként sportülések is kerülnek a Cross Polóba.
Összesen hat motorral készül majd az autó, három benzines és ugyanennyi dízel variáns lesz. A benzines alapmotor 1,2-es szívó 70 lóerővel, ezt követi az 1,4-es szívó 85 lóerővel, míg a csúcson jelenleg egy 1,2 literes turbómotor szerepel 105 lovas teljesítménnyel. Az 1,4-es változatban a hatfokozatú, manuális váltó helyett 7 sebességes DSG kérhető.
Dízelfronton egyetlen motorral indul a Cross Polo. Az 1,6 literes, közösnyomócsöves motor más VW-modellekhez hasonlóan háromféle teljesítménnyel 75, 90, illetve 105 lóerővel választható. Mindegyik változat hozza a 4,3 literes átlagfogyasztást. A középső teljesítményű párosítható duplakuplungos automata váltóval, akkor 0,4 literrel többet fogyaszt.
A Volkswagen a Genfi Autószalonon rántja le a leplet a Cross Polóról, amelynek forgalmazása nyáron indul Európa-szerte.