A Genfi Autószalonon egy különösen takarékos és környezetbarát tanulmányautót állít ki a Mercedes-Benz. Az F800 két autó egyben, ugyanis a német gyár két hajtástechnológiát is kidolgozott hozzá, az egyik benzin-elektromos hibrid, a másik üzemanyagcellás elektromos.
A konnektorról is tölthető hibridbe 300 lóerős, V6-os benzinmotor és egy 109 lovas elektromos kerül, amelyek együttes használatával kevesebb, mint 5 másodperc alatt képes százra gyorsítani a jármű, a végsebessége pedig 250 km/óra. A luxusautó benzinfogyasztása 2,9 literre adódik a szabvány szerint. Persze ez lehet nulla is, ha csak a lítium-ion akkumulátorokból táplált villanymotor gyorsítja, ilyenkor azonban 121 km/óra a végsebessége és maximum 29 km-t képes egy feltöltéssel megtenni.
Az üzemanyagcellás változatban 136 lóerős (290 Nm) elektromos motor van. A motor a hátsó tengely közelébe kerül, energiáját lítiumion akkumulátorból nyeri, amelyet az autó orrába szerelt, hidrogén és oxigén reakciójából áramot termelő üzemanyagcella tölt. Ennél a rendszernél a Mercedes arra törekedett, hogy a már meglévő – a B-osztály F-Cellben – kis sorozatban gyártott technológiát tovább javítsa. Kisebb alkatrészek, nagyobb teljesítménnyel.
Az F800 két további új technológiát is bemutat. Az egyik a Distronic Plus Traffic Jam Assistant, a Mercedes továbbfejlesztett távolság és sebességtartó rendszere, amellyel nemcsak fékezni, gyorsítani, de immár kanyarodni is képes önállóan a jármű, ameddig 40 km/óra alatti tempóval halad a forgalom. Lassan, de biztosan eljutunk a magától közlekedő autókig.
Szintén újdonság a balesetmegelőző, illetve a sérülés mértékét csökkentő Pre Safe 360, amely a korábbi Pre Safe-fel szemben már nemcsak az elölről, de a hátulról történő ütközésre is figyel, ha kell, lefékezi az autót.
A figyelmes szemlélő azonban észreveheti, hogy az autó nemcsak a műszaki részletekben mutat a jövőbe, de a formatervezés terén is. Az F800 ugyanis a CLS második generációját vetíti előre. Láttuk folyékony szoborként és most már igazi autóként is elkészült.
Persze a CLS nem pont így néz majd ki. A tanulmányautókra jellemző sallangoktól megszabadítják, de az SLS AMG-vel bevezetett új hűtőmaszk és a sziluett ilyen lehet. Kevéssé valószínű, hogy a szemben nyíló ajtók is megmaradnának, de ez megkönnyíti a látogatók dolgát a kiállításon, így könnyebb benézni az utastérbe. A koncepció méretében kisebb, mint a CLS, jelenleg sokkal inkább beillene C-osztálynak,hiszen csak 4,75 méter hosszú, nem elképzelhetetlen, hogy a CLS mellett egy hasonló, kisebb modellt is tervez a gyár.