Hat és fél évvel bemutatása után búcsúzik a Porsche anyagi megerősödésének első számú pillére, a Cayenne első generációja. Persze nem tűnik el a szabadidő-autó a kínálatból, csupán elkészült a második sorozat. Láttuk már az új Cayenne-t kémfotókon, illetve kiszivárgott képeken, így nem meglepetés, hogy itt van.
Miközben megtartotta szélességét és magasságát, az új modell 48 milliméterrel hosszabb elődjénél (4846 mm), a tengelytávolsága is bővült 40 millimétert, most 2895 mm. Hiába azonban a nagyobb külső méret, a kocsi sokkal filigránabbnak, sportosabbnak, könnyedebbnek hat.
Ez azonban nemcsak a látvány, a tervezőknek ugyanis sikerült 180 kilogrammal csökkenteni a jármű tömegét. Ami nemcsak a fogyasztásra, de a menetteljesítményre is remekül hat. Az alapmodell tömege így 5 kilóval alatta marad a kéttonnás határnak. Ugyanakkor a komolyabb variánsok 2,2 tonna körül mozognak. A csomagtartója alaphelyzetben 670 literes.
Nincs lassú bevezetés, egyből szinte teljes modellpalettával érkezik az új Cayenne. Az alapmodellbe a korábban is használt 3,6 literes, V6-os benzinmotor kerül 300 lóerős teljesítménnyel. A Cayenne S-ben viszont már V8-as motor van. A szintén ismert 4,8 literes motor teljesítménye 400 lóerő. Ugyanennek a motornak a feltöltős kivitele kerül a Turbo modellbe, ott már 500 lóerőt teljesít. Ez a kínálat leggyorsabb darabja, 4,7 másodperc alatt gyorsul százra és 278 km/órás tempóra képes.
Aki inkább takarékosságra vágyik, annak a 3,0 literes dízelmotor ajánlható. Ennek fogyasztását 20 százalékkal sikerült javítani, 9,3 liter helyett 7,4 litert fogyaszt a szabvány szerint.
A motorpaletta igazi újdonsága a hibrid modell megjelenése. Ebben a Volkswagennel közösen fejlesztett, 3,0 literes, benzines, kompresszoros motort társítanak elektromossal. A belső égésű blokk 333 lóerős teljesítménye és 440 newtonméter nyomatéka mellé 47 LE-t, 300 Nm-t ad a villany. A Cayenne S Hybrid képes rövid távon tisztán elektromos autóként is haladni, ilyenkor maximum 60 km/órás sebességig lehet vele gyorsítani. Ugyanakkor van egy hajózó mód is, ez 156 km/óráig működik, egyes helyzetekben, kis terhelés mellett – mondjuk autópályás haladás mellett – lekapcsolhatja a rendszer a benzinmotort.
Leszámítva a V6-os benzinmotort, amelyikhez hatfokozatú, manuális váltó jár alapesetben, a többi motorhoz új fejlesztésű, nyolcfokozatú, automata váltó tartozik. Utóbbiakhoz Start&Stop rendszer is jár, amely leállítja a motort, ha arra nincs szükség. Természetesen az összes modell négykerék-hajtású.
Az új Porsche Cayenne hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, a forgalmazására sem kell nyár elejénél tovább várni.
Műszaki adatok |
Cayenne |
Cayenne S |
Turbo |
Diesel | Hybrid |
Hengerűrtartalom | 3598 ccm | 4806 ccm | 4806 ccm | 2967 ccm | 2995 ccm |
Teljesítmény | 300 LE | 400 LE | 500 LE | 240 LE | 380 LE |
Nyomaték | 400 Nm | 500 Nm | 700 Nm | 550 Nm | 580 Nm |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,5 s | 5,9 s | 4,7 s | 7,8 s | 6,5 s |
Végsebesség: | 230 km/h | 258 km/h | 278 km/h | 218 km/h | 252 km/h |
Átlagfogyasztás (l/100 km) | 10,5 liter | 11,2 liter | 11,5 liter | 7,4 liter | 8,2 liter |