Ma először ment „tankolni” a sorozatgyártású Opel Ampera első prototípusa. A villanyautó akkumulátorait Rüsselsheimben az Opel központ új töltőállomásán töltötték fel. A kocsi ugyanis hosszú útra indul, a jövő héten megnyíló Genfi Autószalonra készül, ahova saját erőből jut el. A kormányánál Gherardo Corsini, a villanyautó fejlesztési igazgatója ül.
A kereken 600 kilométeres út első szakaszát teljesen emissziómentesen teszi majd meg az Ampera. Amikor 60 kilométer után lemerül az akkumulátor, beindul a benzinmotor, hogy a következő 500 kilométer során áramot fejlesszen a kerekek hajtására. Az elektromos hajtásrendszer a 150 lóerőnek megfelelő teljesítményével 161 kilométer/órás végsebességet biztosít az autónak.
Az Opel ezzel szeretné autójuk használhatóságát jelezni, vagyis, hogy bár villanyautó, ha nem tudunk, vagy nincs időnk áramot tölteni, a jármű akkor is használható. Hiszen csak az említett 560 kilométer után kell megállni benzinért vagy bármely hagyományos konnektornál áramot felvenni.
Az Opel Ampera sorozatgyártásának indítását 2011 végére tervezik.