Nem a Polo lesz az egyetlen modell a jövő héten megnyíló Genfi Autószalonon, amelyből terepes variánst mutat be a Volkswagen, a német gyártó elkészítette a Golf hasonló kivitelét is. Az alapot nem a hagyományos kompakt változat, hanem a tágasabb Plus adja.
Korábban is létezett Cross Golf, ám amikor a Golf Plus 2008 legvégén kissé megújult, az autó eltűnt a kínálatból. Áprilistól a ráncfelvarráson átesett típus is megvásárolható ilyen formában.
A jövőben sem azok fogják megvásárolni a Cross Golfot, akik komoly terepakadályt akarnak leküzdeni, hiszen nincs hozzá négykerék-hajtás, de a hétvégi házhoz, a hobbikerthez könnyebben lehet eljutni vele, miután 20 milliméterrel magasabban van a karosszériája, mint egyébként. Jó segítséget nyújtanak a kevésbé érzékeny fényezetlen lökhárítók, küszöbök és sárvédő-szélesítések is. Persze nem marad el az ezüstös díszítés sem, amelyből a lökhárítókon túl a tükrökre és a tetősínekre is jutott.
Kisebb érdekesség nekünk, magyaroknak, hogy az autó új 18 colos felnijeit a fővárosunkról (Budapest) nevezték el a német tervezők.
Szemben a normál Golf Plus modellekkel, a Crossban, szériafelszereltség a sportülés, amelyet kétszínű huzat borít. Szintén alapáron bőrrel vonják be a kormánykereket, a váltókart és váltó szoknyát, a pedálok pedig alumíniumhatásúak.
A motorpaletta annyiban különbözik a hagyományos Golf Plusétól, hogy csak feltöltős motorok szerepelnek benne. Azaz a Cross Golf nem rendelhető 1,4-es szívómotorral, de nem szerepel a 2,0 literes, 110 lóerős dízel sem benne.
Válogatni 1,2-es turbós (105 LE), 1,4-es turbós (122 LE) és 1,4-es turbó-kompresszoros (160 LE) benzinesek, illetve az 1,6 (105 LE) és 2,0 literes (140 LE) dízelmotorok közül lehet. A legkisebb benzines leszámítva minden motorhoz kérhető a manuális váltó helyett duplakuplungos automata, ez a legtöbbnél hétfokozatú, de az erősebb dízelbe hatsebességes kerül.