Már készül Horacio Pagani új sportkocsija, a C9. Ezzel párhuzamosan szeptember környékén befejeződik az olasz manufaktúra jelenlegi modelljének gyártása. A Pagani Zonda igazán stílusosan, limitált sorozattal búcsúzik.

Sorozatnak sem igazán lehet nevezni, hiszen mindössze egyetlen darab készül a különlegességből, a Tricolore-ból. Az autó tisztelgés a légibemutatókon szereplő olasz csapat, a Frecce Tricolori és ezzel párhuzamosan Olaszország előtt.

Nemzeti érzés 670 lóerős sportkocsiban 1
Nemzeti érzés 670 lóerős sportkocsiban 27


Emiatt tűnik fel az autón az olasz zászló, amely díszítés formájában végigfut a Zonda karbonból készült karosszériáján. Nemcsak ez teszi hasonlóvá a pilóták által használt Aermacchi MB.339A/PAN repülőgépekhez, hanem a karosszéria színe is. Az ultrakönnyű, de kellően merev karbonból készült kasztni ugyanis kék tónusú. A szín az utastérben is visszaköszön.

További újdonság a karbon-titán keréktárcsák alkalmazása és a fényszórók alatt kialakított LED-es nappali fény. Ezeket eddig egyetlen Zondán sem láthattuk.

Nemzeti érzés 670 lóerős sportkocsiban 28


Az autó alapját a Zonda legdurvább utcai kivitele a Cinque adja. Ez a modell 678 lóerős Mercedes-motort rejt, amellyel 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig meghaladja a 350 km/órát.

Nem olcsó mulatság a Zonda Tricolore, 1,3 millió eurót, azaz több mint 350 millió forintot fizet érte új tulajdonosa. Előtte azonban még kiállítják a Genfi Autószalonon.