Nick Reilly, a General Motors európai első embere épp az imént (15:35) gurult be az Autószalon területére. Na jó, persze az ilyen események mindig összetettebbek annál, ahogy később az újságokban látszanak. A sajtótájékoztató előtt megtudtuk, hogy mielőtt a fehér elektromos (és néha kicsit benzines) kocsi begördült a laminátpadlóra, azért tett pár kört Genfben, pocsolyákra vadászva.

Megjött az Opel villanyautója 1
Az út pora nem lepte be 600 km alatt

Az út pora nem lepte be 600 km alatt

Az út pora nem lepte be 600 km alatt


A 600 kilométeres tesztút Rüsselsheimből Genfbe ugyanis nem volt elég kalandos. A kocsi az első 75-80 kilométert csak villannyal tette meg, utána bekapcsolt a kisegítő benzinmotor, és pár óra múlva az ampera gond nélkül befutott a svájci vásárközpontba.

Az út annyira eseménytelenre sikeredett, hogy a kocsit direkt össze kellett koszolni egy kicsit, hogy látsszon rajta: nem tréleren hozták, hanem tényleg lábon jött.

Miért nem hibrid?
Az Amperát sokáig nem volt szabad lehibridezni. Az Opel ugyanis azt állítja, hogy mivel az európai átlagfelhasználók csupán pár tíz átlagkilométert mennek egy átlagnap, az ő kocsijuk, ami egy konnektoros feltöltéssel akár 70-80 kilométert is lezavarhat, nem nevezhető hibridnek, mert gyakorlatilag csak villannyal megy. Legalábbis ez volt az álláspontjuk tavaly. Most viszont egyre gyakrabban találkozunk az Ampera nevével, mint konnektoros hibrid. Puhul a GM.

Ampera-bél

Ampera-bél

Ampera-bél


Így élőben, testközelből annyit tehetünk még hozzá az Ampera első sikeres országúti tesztjéhez, hogy ez egy szép autó. Ha némi dinamikai, hatótávbeli kompromisszumot kell is majd miatta vállalnia az első úttörő tulajdonosoknak (2011-re ígérik a sorozatgyártást), esztétika terén nem kell belemenni megalkuvásokba.

Beülni még ne m lehet, majd holnap, a hivatalos megnyitó után. Addig viszont itt vannak a lányok:

Hopp, hopp, breaking: Nick Reilly lehibridezte az Amperát (you can examine our hybrid cars)! Na, ennyit a nagy tiltakozásokról.