A Genfi Autószalon első hivatalos sajtónapja előtt egy szálloda rendezvénycsarnokában exkluzív bemutatón leplezte le az új Focust a Ford. Szerencsére azért nem sikerült olyan exkluzívra szervezni az eseményt, hogy mi ne lettünk volna ott.

Nyolccollos érintőképernyő
Szép az új kormány

Szép az új kormány

Szép az új kormány


A Ford prominens személyiségei pár mondatban eldarálták a kötelező mondatokat: a válságnak majd nemsoká úgyis vége lesz, a Ford jól jön ki belőle, növelte piaci részarányát a fontos piacokon, és persze a legfontosabb a zöld jövő, cél a nulla emisszió.

És akkor feldördült a zene (a Ford hagyományosan jó deejaységben, mindig náluk vannak a legtutibb háttérzenék és bekészített úticédék a tesztvezetéseken), lehullott a lepel, és előbukkant az új Focus.

[##vezess_video:f72gqj##]
A Genfi Autószalon idején a Samsung videokameráit használjuk!

Meg nem sokkal később az új Focus kombi is.Csendes forradalom zajlik a kompakt kategóriában. Az Astra gömbölydeden, a Mégane furcsán, a Golf amolyan golfosan szép. Az új Focus pedig szögletesen, élesen lett az.

Az európai szalonokba csak a jövő év elején érkező harmadik Focus metálsárga bemutatópéldánya meglepően kiforrott autó. A felnik még láthatóan egyedileg martak, a pedálok se így fognak kinézni a szériakocsin, de az anyagok, az összeszerelés minősége már tuti.

2010 harmadik negyedév: új C-Max és Grand C-Max forgalmazása Európában
2010 év vége: ötajtós és kombi Focus gyártásának indítása
2011 év eleje: ötajtós és kombi Focus forgalmazása Európában

2011-ben érkezik

2011-ben érkezik

2011-ben érkezik


A Ford legújabb szlogenje: ONE Ford, azaz Egy Ford mind felett, Egy Ford kegyetlen. Ennek fényében az új Focust egy nemzetközi brigád fejlesztette, hogy a kocsi minden piacon egyformán tuti befutó legyen. (Régi mánia ez a Fordnál, emlékeznek még a Mondeóra? Az is világautónak indult, a neve is világot jelent.)

A Focus fejlesztését Németországból irányították, de a hajtáslánc kialakítását jól bevált recept szerint meghagyták a brit csapatnak (Dunton Technical Center, Anglia).

Manapság nem lehet tömegmodellt gyártani takarékosság, hatékonyság, környezetbarátság és modern elektronikus megoldások nélkül. A Ford is rátűzte ezeket a jelszavakat zászlajára, de nem tépte le róla a régi irányelvet: a lényeg, hogy jó legyen vezetni.

Ez utóbbit majd meglátjuk. De amíg az első tesztautók megérkeznek, nézzük a körítést!

Harapós, ragadozós

Harapós, ragadozós

Harapós, ragadozós


Nem a One Ford az egyetlen bullshit, amit az új Focushoz szállítanak a marketingesek. A MyFord jelenti például a nyolchüvelykes érintőképernyőt és az átgondoltan a vezető köré rendezett kezelőszervek kézreállását. A Bluetooth-kapcsolat, a médiainterfészek és a GPS alapú szolgáltatások együttes neve SYNC.

Active Park Assist a Fordnál a parkolássegítő rendszer neve. A Toyotáknál, Lexusoknál már rég megismert módon immár az új Focus is be tud állni egy szűk (akár a kocsi hosszának 1,2-szeresét kitevő) parkolóhelyre úgy, hogy a vezető csak a gázt és a féket kezeli.

Ebbe még nem volt szabad beülni

Ebbe még nem volt szabad beülni

Ebbe még nem volt szabad beülni


A Torque Vectoring Control nevű rendszer egy virtuális differenciálzár: az ívbelső hajtott első kereket szűk, tempós kanyarokban a kocsi jól megfékezi. Ezzel kettős hatás érhető el. A megszokottnál jóval gyakrabban kell majd fékbetétet cserélni, illetve izgalmasabbak, kontrolláltabbak lesznek a kanyarok. Kíváncsian várjuk, van-e ez olyan jó, mint a kifinomultabb, ám drágább igazi diffizár, például a Q2 az Alfákban.

Az új Focusba olyan, eddig csak a prémiummárkákból nagyobb autóiból ismert szolgáltatások is bekerültek, mint az ütközésre felkészülő biztonsági rendszer, a követőradar, sávelhagyás-jelző, illetve sávtartó automatika, holttér-figyelő rendszer, és az utóbbi idők legtutibb extrája, az automata reflektorkapcsolgató gép (BMW-ben, Merciben kitűnően működik (ha a Fordban is, kötelező pipa az extralistán megrendeléskor!).

Eco-Boost az 1,6-os turbó fantázianeve

Eco-Boost az 1,6-os turbó fantázianeve

Eco-Boost az 1,6-os turbó fantázianeve


A motorok közül a legizgalmasabb az Eco Boost fantázianevű négyhengeres, benzines turbómotor: 1,6 literből 150 vagy 180 lóerő ígéretesen hangzik. Az 1,6 literes szívó benzines 105 és 125 lóerővel kerül majd az új Focusba.

A kétliteres turbódízel 163, 140 vagy 115 lóerővel, az 1,6-os 115 vagy 95 lóerővel lesz kérhető a kocsiba. A nagyobb dízelmotor hatfokozatú, duplakuplungos robotváltóval is párosítható lesz. Nem lesz rossz év a Fordnál az a 2011! Csak az olaj kitartson addig, amíg aszfalton is kipróbálhatjuk majd az új Focust!