Már a Genfi Autószalont megelőzően közreadott pár rajzot a Carlsson, amelyeken új autójuk a C25 pózol. A német tuningcég eddig Mercedes modellek tuningolásával foglalkozott, most azonban – mint mondják – elkészítették első sajátfejlesztésű autójukat. Akkor hittük is meg nem is. Megnéztük élőben.
Az autó valóban nem egy spoilerekkel feldíszített Mercedes, de minden bizonnyal Stuttgartban született, a SL 65 Black Series tagjaként. Rengeteg apró részlet utal erre.
Ugyanakkor a cég csak kicsit füllentett, hiszen a karosszérián nem találni azonos elemet. Önálló formatervet dolgoztak ki, amelynek részeként a hűtőmaszktól, a sárvédőkön át, az ajtókig, a lámpákig minden új. A tetőív lankásabban fut hátra melyhez új hátsó szélvédő is dukál.
A szürke fekete kombináció igazán izgalmas, de a legötletesebb, a narancs csíkozás, az ugyanis nemcsak a kocsin fut végig, de ugyanúgy az utastérben is. Így a bal és jobb oldali ülések eltérő huzattal bírnak. Persze ez csak erre az egy darabara vonatkozik, ezt kérte a tulajdonosa. Apropó ülések, az utastér nem a Black Seriesé, sokkal inkább a többi hagyományos SL-é. Míg előbbi egy versenyautóra emlékeztet, utóbbi kényelmes luxusautó.
Pontosan ez a filozófia vezette a Carlssont a C25 megalkotásakor. Szerintük már épp elég olyan rendszámos szupersportkocsi van, amely versenypályára is alkalmas, ők egy hétköznapokra is megfelelő szuper GT-t akartak. Ám felmerül a kérdés, akkor miért nem volt elég a Mercedes motor borzasztó teljesítménye?
Bár jelenleg az SL 65 Black Series a legbrutálisabb Mercedes, a Carlsson nem elégedett meg a tudásával. A duplaturbós, V12-es motor áthangolása nyomán 670-ről 753 lóerőre nőtt a teljesítmény. A nyomatékcsúcs 1200-ról 1320 newtonméterre nőtt. A C25 a pluszteljesítményt másodpercekben is előnyre váltja 0,2 másodperccel hamarabb 3,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát. Végsebessége 320-ról 352 km/óraemelkedett.
Kell is ez bemenni dolgozni hétfőn reggel!
Ugyanakkor a futómű valóban ez irányba mutat, német tuningcég C-Tronic rendszer automatikusan figyeli az útminőséget és ahhoz igazítja a felfüggesztés reakcióit. A Carlsson szerint a városi használaton túl egy hegyi autós túrán mutatkozik meg igazán az autólényege.
A Carlsson a kocsiból mindössze 25 darabot épít – feltéve, hogy lesz ennyi megrendelő -, erre utal a neve C25.