A múlt héten Genfben leplezte le a Nano villanymotorral hajtott kivitelét a Tata. Az autó a márka hosszú távú programjának része, a tervek szerint 2012-től már megvásárolható lesz. 

A négyszemélyes autóba 54 lóerős villanymotor került, amelynek maximális nyomatéka 115 Nm. Így aztán a 120 kilós akkumulátor ellenére is könnyedén bír a kocsival, amelyet a gyár adatai szerint kevesebb, mint tíz másodperc alatt gyorsít 100 km/órára. Sebességváltója nincs, a villanymotor direktben hajtja a kerekeket, maximum 110 km/órás végsebességet elérve.

Az Indica EV már idén megjelenik Európában
Az Indica EV már idén megjelenik Európában

Az Indica EV már idén megjelenik Európában

Az Indica EV már idén megjelenik Európában


Városban – ahova kitalálták – egyetlen feltöltéssel 120 kilométert tehet meg a Nano EV. Ugyanakkor hosszabb egyenletes közlekedés mellett ez az érték 150 kilométerre is nőhet. Ugyanez a technika szerepel az Indica Vista elektromos modellben is, amelyet Indiában már forgalmaznak, és amit idén egyes európai piacokon is bevezetnek. A Nano EV-re 2012-ig várni kell.

A bemutatón azonban a Tata megerősítette, hogy a benzinmotoros Nano, mint a világ legolcsóbb autója jövőre Európában is piacra kerül. Persze csak látványban lesz köze az Indiában 400-500 ezer forintért árult kivitelhez. Biztonságosabb kasztni, erősebb motor, komolyabb futómű és fékek kerülnek bele. 

További részleteket tudhat meg a Tata Nano európai változatáról erre a linkre kattintva.