A múlt héten Genfben leplezte le a Nano villanymotorral hajtott kivitelét a Tata. Az autó a márka hosszú távú programjának része, a tervek szerint 2012-től már megvásárolható lesz.
A négyszemélyes autóba 54 lóerős villanymotor került, amelynek maximális nyomatéka 115 Nm. Így aztán a 120 kilós akkumulátor ellenére is könnyedén bír a kocsival, amelyet a gyár adatai szerint kevesebb, mint tíz másodperc alatt gyorsít 100 km/órára. Sebességváltója nincs, a villanymotor direktben hajtja a kerekeket, maximum 110 km/órás végsebességet elérve.
Városban – ahova kitalálták – egyetlen feltöltéssel 120 kilométert tehet meg a Nano EV. Ugyanakkor hosszabb egyenletes közlekedés mellett ez az érték 150 kilométerre is nőhet. Ugyanez a technika szerepel az Indica Vista elektromos modellben is, amelyet Indiában már forgalmaznak, és amit idén egyes európai piacokon is bevezetnek. A Nano EV-re 2012-ig várni kell.
A bemutatón azonban a Tata megerősítette, hogy a benzinmotoros Nano, mint a világ legolcsóbb autója jövőre Európában is piacra kerül. Persze csak látványban lesz köze az Indiában 400-500 ezer forintért árult kivitelhez. Biztonságosabb kasztni, erősebb motor, komolyabb futómű és fékek kerülnek bele.
További részleteket tudhat meg a Tata Nano európai változatáról erre a linkre kattintva.