Az Alfa Romeo már jó ideje szeretné bővíteni kínálatát egy viszonylag elérhető árú élményautóval, amely akár az 1994-ben megszűnt Duetto Spider nyomába léphetne. 2007-2008 között ugyan készült a 8C Competizione, de az a legtöbb Alfa-vásárlónak túlságosan drága volt. A nyitott változata például 213 000 euróba (57 millió forint) került, és összesen csak ezer darabot gyártottak belőle. 

1966-ban mutatkozott be az egyszerű kivitelű Spider
A 8C Competizione inkább Ferrari volt Alfa köntösben

A 8C Competizione inkább Ferrari volt Alfa köntösben

A 8C Competizione inkább Ferrari volt Alfa köntösben


Most azonban úgy tűnik, a vezetőség elhatározta magát.  A márciusban megnyíló Genfi Autószalonon állítják ki a 4C GTA tanulmányt, amely egy nagyjából 40 000 euróba (10,8 millió forint) kerülő sportkocsi hírnöke – árulta el az Automotive Newsnak egy alfás belső forrás.  

A 4C GTA a tervek szerint 2012-ben kerül gyártásba, és Olaszországban, a Fiat valamelyik üzemében készül majd. Persze nem tervezik, hogy népautó lesz, 20-25 ezer autó eladása a cél a bemutatást követő öt évben. 

Állítólag a 4C GTA nemcsak önmaga miatt készül, hanem igazi imázsmodell lesz. Akkora lesz kész, amikor érkezik az 159-est leváltó Giulia, illetve az Alfa első szabadidő-autója, amit egy Jeep-modellre alapoznak. A tervek szerint az emberek vágyakoznak majd a 4C-re, ezért bemennek a kereskedésbe és vesznek egy Giuliát vagy egyet a szabadidő-autóból. Ez is annak a programnak a része, amellyel elvileg 2014-re félmillió darabra növelik az Alfa eladásait. 

A KTM X-Bow vázát fejlesztenék tovább

A KTM X-Bow vázát fejlesztenék tovább

A KTM X-Bow vázát fejlesztenék tovább


Az informátorok elárulták, hogy az új sportkocsi elkészítéséhez az Alfa segítségül hívta a Dalarát, a nagy tapasztalattal rendelkező versenyautó-építő céget. Ők tervezték a KTM X-Bow-t is, ennek a modellnek a vázát fogják továbbfejleszteni az Alfa számára. Állítólag karbon központi részt készítenek majd, amelyhez első és hátul alumínium segédkeretek csatlakoznak majd. 

A tömeg lesz ugyanis a 4C fő fegyvere. A tervek szerint a kocsi mindössze 850 kilót nyom majd, miközben a hátra középre beépített motor 250 lóerős lesz. Az autóba a Giuliettában használt 1,8-as turbómotor új variánsa kerül.  Ezzel 3,4 kg/lóerő arányt tudnak elérni, miközben mondjuk a Porsche Cayman legjobb változatában is 3,98 kiló jut egy lóerőre, hiszen az 320 lovas és 1275 kilót nyom. 

Nem is véletlen, hogy újra előkerült az utoljára a 147 GTA-nál használt jelzés, hiszen GTA a Gran Turismo Alleggerita rövidítése, ami annyit tesz, könnyített, nagy túraautó.