Átesett a pályafutása felénél esedékes ráncfelvarráson a Peugeot 308. A 2007 óta több mint 900 000 példányban eladott autó többek között új külsővel gazdagodott. A ferdehátút, az SW-t és a CC-t is érintő frissítés nyomán a modellt igyekeztek úgy átalakítani, hogy hasonlítson a márka legújabb típusára, az 508-ra.
Ehhez nem is változtattak túl sokat a formatervezők, csupán a lökhárítót és a fényszórókat cserélték, a többi elem ugyanaz, mint korábban. Megfelelően a tegnap életbe lépett szabálynak, a Peugeot is bevezette a nappali menetfényt a 308-nál, a megoldást egy LED-csík jelenti a ködlámpa körül. Az utastérben formai változás nem történt, a részletek kidolgozásában akadnak újdonságok.
A fő cél a műszaki tartalom frissítése és ezzel együtt a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt. Ennek alapja, hogy átlagosan 25 kilóval könnyebbek az egyes modellek, ugyanakkor a karosszéria átalakításával sikerült javítani az autó aerodinamikai értékein is. Optimalizálták a generátor működését egyes motoroknál, de javítottak a szervokormányon is, az 1,6-os dízelmotor pedig még új olajszivattyút is kapott.
További újdonság az új 16 colos, ultraalacsony gördülési ellenállású abroncsok alkalmazása, valamint az 508-as után itt is bevezetett mikrohibrid technológia. Ez nem más, mint egy továbbfejlesztett start&stop rendszer, amely már akkor leállítja a motort, amikor az autó még csak gurul (20 km/óra manuális váltónál, 8 km/óra automata esetén), a megoldást ugyanakkor fékenergia-visszatáplálással kombinálják.
Mindez azt eredményezte, hogy a 112 lóerős, 1,6-os dízelmotorral és robotizált váltóval szerelt modell szén-dioxid-kibocsátása 98 g/km. Ez pedig azt is jelenti: a legtakarékosabb 308-as a jelenlegi 4,4 helyett már kevesebb mint 3,8 liter üzemanyaggal beéri a szabvány szerint.
Az új Peugeot 308 összesen nyolcféle motorral készül, fele-fele arányban osztoznak a benzines és dízelmodellek. Az alap a 98 lóerős, 1,4-es benzines, amely mellett három 1,6 liter hengerűrtartalmú sorakozik, a szívó 120 lóerővel, míg a turbósok 156 és 200 LE teljesítménnyel. A legerősebb és a leggyengébb motor csak manuális váltóval készül, a két közteshez automata is rendelhető.
Dízelből az 1,6-os 92, illetve 112 lóerővel kerül a modellbe, míg a 2,0 literes hengerűrtartalmú 150, illetve 163 lóerővel készül. Ez esetben a motorok erősebb változataihoz kérhető automata a manuális mellé.
A megújult Peugeot 308 világpremierjét március elsején a Genfi Autószalonon tartja a gyár. Az autó forgalmazása tavasszal meg is kezdődik.