25. évfordulóját ünnepli idén a Lancia Ypsilon, az autó negyedik generációja mutatkozik be a Genfi Autószalonon. Y10 néven jelent meg a kisautó, 1996-ban Y lett belőle, az Ypsilon nevet 2003-ban kapta. Azóta változatlan formában készült, vagyis éppen ideje volt már a generációváltásnak.

Teljesen újjáépítették a modellt, amely alapjain a Fiat többi kisautójával (500, Panda) osztozik. A típus történetében először ötajtós a karosszéria, a Lancia szélesebb közönséget szeretne megszólítani vele.

Több részletmegoldást is a nagyobb Deltától örökölt az új Ypsilon, a hátsó kilincsek rejtettek. A hűtőrács a Fiat-csoport Chryslerrel való közösködését jelzi. Hosszú opciós listával és széles körű testre szabhatósággal érkezik a piacra az új Ypsilon, a 17 féle külső fényezés közül négy kéttónusú lesz.

Ötajtóssá alakul a Lancia Ypsilon 1
Ötajtóssá alakul a Lancia Ypsilon 13


3840 milliméter hosszú, 1670 milliméter széles és 1510 milliméter magas az új generáció, tengelytávja 2390 milliméter. Ahogy a sajtóanyagok általában hangsúlyozni szokták, a Lanciáé is kiemeli, hogy több szempontból is kategóriaelső az Ypsilon.

Piactól függően négy motorral indul az értékesítés: 69 lóerős 1,2-essel, 85 lóerős, 900 köbcentis, turbós kéthengeressel vagy 95 lóerős, 1,3-as dízellel lesz kapható. Magyarországon valószínűleg nem találkozunk a 69 lóerős, autógázas kivitellel. Minden motorhoz start-stop rendszer kapcsolódik, az értékesítés júniusban indul.