Elérkezett az idő az Audi A3 leváltására, a 2003-ban bemutatott modell már túl van két ráncfelvarráson. Az új generációt várhatóan ősszel, a Frankfurti Autószalonon leplezi le a német gyár. Ám a márciusban esedékes Genfi Autószalon után már lehet némi elképzelésünk róla, milyen lesz az új modell, mert kiállítják a kocsi koncepció változatát.
Elsőként nem a jelenleg ismert (háromajtós, ötajtós, kabrió) variánsok utódját láthatjuk, hanem mint az Audi most kiadott közleményéből kiderül, szedán tanulmányt készítettek Genfre. Ez különösen érdekes számunkra, hiszen a 2013-ra elkészülő győri bővítés nyomán az Audi TT Coupé, Roadster és A3 Cabriolet modellek mellett ez a típus is hazánkban készül majd.
Az új Audi A3 lehet az első, amely a Volkswagen-konszern új, moduláris padlólemezére épül. Ez az új fejlesztés lehetővé teszi többféle motor: benzines, dízel, hibrid, elektromos, illetve első- és összkerékhajtás használatát is, ugyanakkor jelentősen költséghatékony. A különleges padlólemez sokféle nyom- és tengelytávolság alkalmazásához megfelelő, így a VW-konszern várhatóan 60 modellnél is beveti. Ennek köszönhetően sok millió jármű alkatrészei 65-70 százalékban azonosak lehetnek.
A kiadott rajzok szerint az A3 szedán sziluettje az A4-esre hasonlít erőteljesen, míg az orra és a fara pedig az új A6-os jegyeit örökölte. A tanulmány 4,44 méter hosszú, 1,84 méter széles, de csak 1,39 méter magas.
Igazán komoly hajtáslánc kerül a tanulmányba: a motorja öthengeres turbós, teljesítménye 408 lóerő. Ez az erő hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltón át jut a kerekekhez, természetesen négykerék-hajtást használva. Ez a motor dolgozik az ősszel bemutatott Quattro tanulmányban is, mely 3,9 másodperc alatt gyorsult százra. Valami hasonlóra lehet számítani az A3 szedántól is.