A 2011-es Genfi Autószalonon mutatja be a Volvo a hálózatról tölthető hibrid V60-as modellt, a korábban már bejelentett újdonságról most további részleteket árult el a svéd gyártó, és immár képeket is láthatunk róla.
A piacon 2012-ben megjelenő, hálózatról tölthető modell első kerekeit öthengeres, 2,4 literes turbódízel motor hajtja, amely 215 lóerős, maximális nyomatéka 440 Nm. A hátsó tengelyt 70 LE (200 Nm) villanymotor forgatja, amely 12 kWh teljesítményű, lítiumion akkumulátorból nyeri az energiát. Kizárólag elektromos hajtással a hibrid V60 50 km megtételére képes, az autó teljes hatótávolsága viszont elérheti az 1200 km-t is. A jármű szén-dioxid-kibocsátása átlagosan 49 g/km (EU kombinált vezetési ciklus szerint mérve), fogyasztása 1,9 l/100 km.
A vezető egyetlen gomb megnyomásával eldöntheti, hogyan kíván vezetni. A Pure gomb használatával az autó kizárólag elektromos hajtással üzemeltethető, a Hibrid választása esetén a rendszer automatikus kombinálja a két motort a helyzetnek megfelelően. A Power gomb választása esetén viszont minden energiát mozgósít a dinamika érdekében, ilyenkor 285 lóerő kombinált teljesítménnyel rendelkezik, és mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra a V60.
Az akkumulátor költségei miatt a hálózatról tölthető hibrid modell ára magasabb lesz a hagyományos belső égésű motorokkal rendelkező Volvo V60 árainál. Másrészről azonban az üzemanyagköltsége mindössze harmada a hagyományos, belső égésű motorokkal szerelt modelleknél tapasztaltnak.
Az elektromos üzemeltetés költsége Svédországban a számítások szerint 25 korona (körülbelül 750-800 Ft) 100 kilométerenként. A pontos költség a szolgáltatók árainak függvénye. A hibrid V60 hagyományos háztartási konnektorról tölthető fel otthon vagy egyéb olyan helyen, ahol elérhető konnektor. Az otthoni feltöltés körülbelül 4,5 órát vesz igénybe 10 A-s aljzat esetén, de az időtartama 3 órára rövidül 16 A-es aljzat használatakor.
Nemcsak külsejében hasonlít a hagyományos V60-asra a hibrid, de biztonság tekintetében is. Teljes töréstesztsorozatot hajtottak végre különböző terhelésekkel, valamint frontális, ráfutásos és oldalütközéseket szimulálva győződtek meg arról, hogy az akkumulátor technológiája megfelel a biztonsági követelményeknek. A lítiumion akkumulátorok a gyűrődési zónától és az utastértől elkülönített területen kaptak helyet.
A Volvo közleménye szerint az elektromos hajtásé a jövő, mivel „a villanymotorok hatásfoka négyszer jobb a hagyományos, belső égésű motorokénál. Az elektromos hajtású autók így kevesebb energiát fogyasztanak, amivel alacsonyabb károsanyag-kibocsátás jár, még akkor is, ha az autót fosszilis erőművek termelte elektromos áramot is tartalmazó vegyes áramforrások hajtják meg.”