A Jaguar elkészítette a XK sorozat eddigi legizgalmasabb tagját. Az XKR-S-t, amely a vezetési élményre fókuszál a Genfi Autószalonon leplezik majd le. A brit gyár közleménye szerint bár az új modell nem a leggyorsabb Jaguar, de a legagilisabb és leginkább a vezetőre kihegyezett, ami többek között abból ered, hogy ez az eddigi legerősebb széria modelljük.
A továbbfejlesztett kompresszorral szerelt V8-as motor teljesítménye 550 lóerő, ami negyvennel több, mint az XKR esetében. (A teljesítmény megegyezik a korábbi XJ 220 modellével). Az 5,0 literes motor maximális nyomatéka a fejlesztéssel 625 newtonméterről 680 Nm-re nőtt. Ez a teljesítmény lehetővé teszi, hogy a sportkocsi elérje a 300 km/órás sebességet. Ezzel bőven lepipálja a normál XKR-t, hiszen ott az elektronika 250-nél leszabályozott. Az XKR-S álló helyzetből 4,2 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órára (96 km/óra), ami fél másodpercet ver a normál sportmodellre.
Amellett, hogy átalakították a motort, módosították a felfüggesztést és módosítottak a karosszérián is. Még precízebb irányíthatóságot és stabilabb útfogást ígér a Jaguar. Bár a Jaguarról elsősorban az elegancia jut az ember eszébe az XKR-S sokkal inkább egy pályáról szabadult versenyautó benyomását kelti. Az új első spoiler, az átalakított motorháztető, a mértes szárny és diffúzor és a négy kipufogóvég nem hagynak kétséget afelől, hogy komoly potenciál lakozik az autóban.
Nem ez az első XKR-S modell a Jaguarnál, 2008-ban is bemutattak egy típust ugyanezzel a névvel, de az még a korábbi 4,2-es motorból hozta ki a legtöbbet.