Az Aston Martin bemutatta legújabb autóját, a Virage-t. A jármű egy erős, luxuskivitelű sportkocsi, amely a DB9 és a DBS modellek közötti piaci területre érkezik. Kupé és kabrió kivitelben is készül, kapható 2+2-es és csak kétüléses kivitelben is.

Kanyarból született Aston Martin 1
Kanyarból született Aston Martin 37


Nehéz újat mondani az autó külsejéről, mert az annyira sablonos, nemcsak a karosszéria formája, de a részletmegoldások is nagyon hasonlóak a többi Aston modelléhez. Hátulról szinte megkülönböztethetetlen.

A nevét a francia kanyar szóból kapó Virage a márkánál szokott módon a repülőgépiparból átvett ragasztással összeállított alumíniumvázra épül. Így sem túl könnyű, 1,8, illetve 1,9 tonna a zárt, illetve a nyitott modell. Egy-egy autó az erőteljesen alkalmazott kézi gyártásnak köszönhetően 200 munkaóra alatt készül el, ebből a luxuskivitelű utastér összeállítása visz el 70 órát, de a Kölnben készülő motorok összeállítása, egyenkénti tesztelése és finomhangolása is 20-20 órába telik.

Hasonlóan testvéreihez, itt is előre, középre beépített motort találunk. A 6,0 literes, V12-es motor teljesítménye 497 lóerő, míg a maximális nyomaték 570 Nm. A nyomatékot a hátsó tengely elé beépített, hatfokozatú, automata váltó juttatja a hátsó kerekekhez. Ennek a megoldásnak köszönhetőn 50:50 százalékos súlyelosztást értek el a tengelyek között. A Virage 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 299 km/óra.

Kanyarból született Aston Martin 38


Ha a vezető megnyomja a Sport gombot, akkor élesebbé válik a motor reakciója, miközben a sebességváltó gyorsabban kapcsol, ugyanakkor az automatika nem vált feljebb még a határfordulatszám elérésekor sem, a vezetőnek kell kapcsolnia a kormány mögötti magnéziumfülekkel. A sebességváltónak itt sincs hagyományos karja, hanem a műszerfalon kialakított, csiszolt üveggombokkal lehet előremenetbe, üresbe vagy épp rükvercbe kapcsolni.

A kiváló útfogást az új fejlesztésű, az út- és menetviszonyokhoz alkalmazkodó adaptív lengéscsillapító rendszer biztosítja, ugyanakkor a vezető maga is választhat öt előre beállított hangolás közül. Szériafelszereltségként kerülnek a Virage-ba a karbon-kerámia féktárcsák, amelyek nemcsak jobb fékhatást eredményeznek, de csökkentik a rugózatlan tömeget is, ami a jármű irányíthatóságánál ad pluszt. A fékszettek 12,5 kilóval nyomnak kevesebbet, mint a hagyományos acél társaik.  

Egyedileg hangolt menetstabilizáló jár a Virage-hoz, de nem is ez a legérdekesebb, sokkal inkább, hogy a DSC háromfokozatú. Alapállapotban aktív a rendszer, de a gomb négy másodperces megnyomása után átáll versenypálya üzemmódba, amely sokkal szabadabb vezetést enged meg, de végső esetben még segít. Ha valakinek ez sem kell, akkor teljesen kikapcsolhatja.  

Az Aston Martin Virage hivatalos premierje a jövő héten megnyíló Genfi Autószalonon esedékes, ahol a tehetős ügyfelek már le is adhatják megrendelésüket, miután az autó forgalmazása azonnal meg is kezdődik.