Új taggal bővül a Golf-család. A Volkswagen elkészítette a típus kabrió kivitelét, amelyet a Genfi Autószalonon lepleznek majd le. Eddig csak az első, illetve a harmadik generációs Golfból készült kabrió, így ez a harmadik ilyen modell. Árulták persze a négyes sorozat mellett is, de ott csak az autó orrát cserélték a normál modelléhez hasonlóra, a technika a hármasé volt. Ugyanakkor az Ötös Golffal párhuzamosan megjelent a VW Eos, amely azonban nyitható fémtetőt kapott, azaz kupé-kabriónak tekinthető.
Az orra pont olyan, mint a hagyományos Golfé, a különbség a motorháztető mögött keresendő. Ellentétben az eddigi Golf kabriókkal, ezúttal nem alkalmaznak bukókeretet az első ülések mögött, így még mutatósabb a kocsi. Nyitva, zárva egyaránt csinos. A vászontető elektrohidraulikus megoldású, gombnyomás után automatikus működésű. Mindössze 9,5 másodperc alatt kinyílik a tető, ez 30 km/óráig menet közben is megtehető. Hátul az eddig a GTI-nél használt LED-es lámpákat használják.
A biztonságról a menetstabilizáló mellett első, oldalsó, fej-, valamint térdlégzsák gondoskodik, miközben borulás esetén bukócsövek ugranak elő a hátsó ülések mögül.
Hatféle, csak feltöltős motorral készül a Golf Cabriolet, 105-től 210 lóerős teljesítményszintig, négy benzines és egy dízel variáns dupla kuplungos automatával is rendelhető, míg három motorhoz BlueMotion takarékossági csomag is kapható. A legtakarékosabb az 1,6-os TDI, amely szabvány szerint vegyes használatnál 4,4 litert fogyaszt.
Az új Golf Cabriolet arányait tekintve nagyon hasonlít az Audi A3 kabrióhoz, vélhetően a műszaki megoldásaik között is sok közöset találnánk. Nem veszélytelen ez a megoldás, hiszen ha a Golf jelentősen olcsóbb lesz az A3-asnál, akkor vevőket csábíthat el.