A napokban már két újdonságot bemutattunk a Novitec Rossótól, most itt egy harmadik autó, amelyet a Genfi Autószalonra időzített a német cég. Míg a minap bemutatott 458 Italia esetében megjegyeztük, hogy a Novitec korábbi munkáihoz képest visszafogott, a mostani cikkünk alanyánál ilyet biztosan nem mondanánk.

A leggyorsabb Ferrari is lehet gyorsabb 1
A leggyorsabb Ferrari is lehet gyorsabb 15


Ehhez a munkához az alapokat a jelenlegi leggyorsabb utcai Ferrari, a GTO adta. A Novitec megtartotta a 6,0 literes motort, de azt két kompresszorral és töltőlevegő-hűtővel spékelte meg. A V12-es motor ezenfelül új szívócsővel, légszűrővel és injektorokkal gazdagodott, és nem maradt el a kipufogó cseréje sem. A rozsdamentes rendszer hangolható, a kormányon lévő forgókapcsolóval lehet halkra állítani vagy üvöltetni, akár egy versenyautóban.

Amitől nem is áll távol az átalakított GTO, hiszen a motor teljesítménye az eredeti 670-ről 888 lóerőre nőtt, amivel a súly/lóerő arány 1,74 kg/lóerőre javult. Hasonlóan drasztikusan nőtt a motor nyomatéka is, ami 862 newtonméter, vagyis 242 Nm több, mint a gyári modellnél.

A Novitecnek sikerült munkára fogni a pluszteljesítményt, így a GTO gyorsabb, mint valaha, mindössze 3,2 másodpercre van szüksége, hogy a rajt után 100 km/órával száguldjon. Egy 0-200 km/órás sprintet is képes 9,1 másodperc alatt letudni. Később sem fogy ki a szuflából, így végsebessége 340 km/óra feletti.

Az egészben az a legszebb, hogy külsőleg mindez alig észrevehető, hiszen a karosszérián mindössze a hátsó lámpákat és az oldalsó indexeket cserélték sötét színűre a Novitecnél. A leglátványosabb újdonság az ultrakönnyű kovácsolt felnik használata, amelyek elöl 21, hátul 22 colosak. Az első tárcsák mindössze 10,4 kilót nyomnak.

Árat ugyan nem közölt a Novitec, de tekintve, hogy a GTO eleve nagyon drága, egy ilyen módosítás akár hét-nyolc számjegyű is lehet.