Csak márciusban lesz itthon az új Mercedes-Benz CLS hivatalos bemutatkozása, de a Brabus már elkészült a típus átalakításával. A csillagos modellek legismertebb tuningolója minden részletre kiterjedő csomagot kínál.
A kidolgozott egyedi spoilereket szélcsatornában fejlesztették és tesztelték, így biztosítva, hogy előnyt jelentsen használatuk. Az új orrspoilert úgy tervezték, hogy gyári lökhárítóhoz rögzítve fel lehessen szerelni, ugyanakkor valóban csökkentse az első tengelyre ható felhajtóerőt nagy sebességnél.
Kifejezetten dinamikus megjelenést biztosít a CLS-nek a Brabus sárvédői, amelyeket új kopoltyúk felszerelésével dobtak fel. Nem hiányoznak ugyanakkor immár a Brabus védjegyének számító sportosabb küszöbök sem, amelyekbe apró lámpákat rejtettek, hogy szükség esetén megvilágítsák az autó körüli teret.
Hátul is van mit nézni, hiszen a rozsdamentes acélból készül sportkipufogó négy vége is elég feltűnő, de a lökhárító alatti diffúzor és a csomagtartófedélre szerelt szárny is mutatós. Ehhez jönnek még a vevő kívánságának megfelelő 17, 18, 19 vagy 20 colos egyedi felnik. A felfüggesztés is többféleképpen sportosítható, az egyszerűbb modellekhez kérhető csak ültetőrugó, ami 30 millimétert viszi lentebb a kasztnit, a második lépcsőben a gyári lengéscsillapítók is búcsúznak. Ám ha gyárilag légrugós felfüggesztéssel érkezik a kocsi, ott a rendszer átprogramozásával javítják a stabilitást.
Erre azért van szükség, mert a motorok a gyárinál erősebbek a Brabus modellekben. A CLS 250 CDI 204 helyett 251 lóerős, miközben a nyomaték az új vezérlés hatására 500-ról 560 Nm-re emelkedik. A mindössze 45 percig tartó elektronikai csere után a 320 CDI hathengeres motorjának teljesítménye 265-ről 313 lóerőre nő. A nyomatékcsúcs pedig a korábbinál 70 Nm-rel magasabb, azaz 690 Nm.
Nem is meglepő, hogy a korábbinál jobban mennek az autók, pl. a 320-asnak elég 5,9 másodperc a százas sprinthez. A végsebességhez nem nyúlt a Brabus, 250-nél itt is megálljt parancsol az elektronika.
Lesz ez másként is. Minden bizonnyal hamarosan utódot kap a Rocket, az előző CLS-ből épített bivalyerős sportkocsi, amely 360 km/óra feletti sebességre képes. Motorja 2006-ban 730 lóerős volt, azóta a motort 800 lóerősre tuningolta a Brabus, csak épp még nem házasította a CLS-sel. Ami késik, nem múlik!