Az arab világban a solymászat nyolcszáz éves múltra tekint vissza, ma pedig a gazdagok egyik kedvenc időtöltése. Talán ennek köszönhető, hogy a Hamann – amely jelentős vevőkörrel bír a Közel-Keleten – legújabb modelljét sólyomnak (Hawk) nevezte el. A Mercedes-Benz SLS AMG átalakításával készült autót a Genfi Autószalonon leplezik le holnap.
Annál is inkább illik a sólyom név az SLS-re, hiszen eddig is a legtöbben madaras jelzővel (sirályszárnyas) illették a felfelé nyíló ajtói miatt. A madárka ezeket az elemeket változatlanul örökölte a szériamodelltől, de talán ezek az egyetlen karosszériaelemek, amelyekre ez igaz.
A szélcsatornában többek között új első spoilert fejlesztettek az SLS-hez. A LED-ekkel kiegészített elem növeli a leszorítóerőt, ugyanakkor több levegőt enged a motorhoz. A karbonból készült új motorháztető viszont épp ellenkezőleg, több levegőt szív el a motortól, javítva annak hűtését. Szintén szénszálas műanyagból készült a csomagtérfedél, a hátsó szárny és a diffúzor is. Ám nem ezektől néz ki igazán versenyautósan az SLS, sokkal inkább az elöl hatvan, hátul hetven milliméterrel kiszélesített sárvédők és a hozzájuk tartozó masszív küszöbök miatt, nem is beszélve a tetőn lévő nyílásról.
Ha mindez nem lenne elég feltűnő, akkor az autó rózsaarany színe mindenképpen az, amit vélhetően szintén az említett vevőkör miatt választott a német cég. Ahol nem a giccses szín fedi a kasztnit, ott színtelen lakkal bevont karbont látunk, de a sötét tónus köszön vissza a 21 colos felnik esetében is.
Ez a sólyom is alkalmas a vadászatra, sőt igazi nagyvadakra is támadhat. A titánból készült sportkipufogó rendszer, a sportlégszűrő és az új vezérlőelektronika ugyanis a korábbinál is harciasabbá teszi az AMG motorját. A 6,2 literes V8-as teljesítménye 571 lóerőről 636-ra nőtt. Ezzel egy 0-100 km/órás sprintet a gyárinál 0,1 másodperc rövidebb idő alatt, 3,6 másodperc alatt bemutathat. A sportkocsi végsebessége pedig 320 km/órára nőtt.