Ma reggel a genfi világpremieren hivatalosan is megerősítette az Audi, hogy a lépcsőshátú A3 készül majd Győrben
Kettő az egyhez a fém- és az üvegfelületek aránya, ami sportosabbá teszi az autót

Kettő az egyhez a fém- és az üvegfelületek aránya, ami sportosabbá teszi az autót

Kettő az egyhez a fém- és az üvegfelületek aránya, ami sportosabbá teszi az autót


Genfben a VW-konszern márkái közül idén az Audi mutatta be a számunkra legfontosabb újdonságot. Az A3 Concept nem a 408 lóerőtől vagy az öthengeres turbómotortól érdekes. Még nincs végleges megerősítés az ügyben, de eltolatok a Lófej-ködig pótos IFA-val, ha nem ez lesz az az autó, amelynek győri gyártását tavaly jelentette be az Audi.

Dögös forma, szerény csomagtér

2013-tól egy igazán belevaló autó készül majd Győrben, ha sikerül sokat átmenteni a mutatós tanulmányból. A dögös formát nem torzítja el egész estét betöltő kuffer, így viszont a csomagtér egyáltalán nem nagy: 410 literes.

Adatlap
Motoradatok
Lökettérfogat 2,5 liter
Hengerek/szelepek S5/20
Max. teljesítmény (kW[LE]) 300 kW (408 LE)
Max. nyomaték (Nm/ford.) 500 Nm (1500-5300)
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 4,1 s
Végsebesség (km/h) 250 (leszabályozva)
Fogyasztás
Vegyes (l/100 km) 9,1
Hossz x Szélesség x Magasság (cm) 444 x 184 x 139

Az utasok internetezhetnek a fedélzeti hotspottal

Az utasok internetezhetnek a fedélzeti hotspottal

Az utasok internetezhetnek a fedélzeti hotspottal


A koncepcióautó súlyát szénszálerősítésű műanyag illetve alumínium motorházfedél, ajtó és csomagtérfedél korlátozza, bár ezzel együtt is nehéz: 1540 kilós. Fényszóróiban LED-ek világítanak, mint az R8-ban vagy az új felső kategóriás Audikban, amilyen az A7 luxuskupé, az A8 vagy az új A6.

Nem hibrid, nem elektromos. De 408 lóerős

Az A3 Conceptbe a gyár beleadott mindent, az autó az Audi technológia legeslegjavát nyújtja (eredetiben hochverdichtete Technik-Kompetenz) a sajtóanyag szerint, ennek ellenére nincs benne semmi, ami jövőbe mutatna. Az utóbbi időben a legtöbb tanulmány vagy elektromos hajtású, vagy legalább hibrid, aminek több értelme van.

Új padlólemezre készül a következő A3, amelyből a tanulmányautó született. A keresztmotoros építőkészlet, németül modulare Querbaukasten révén a nagyon sok közös pont ellenére szabadon alakíthatóak az egy alkatrészkészletből felépülő modellek. Az új technikát a következő A3 vezeti be, valószínűleg jövőre

Új padlólemezre készül a következő A3, amelyből a tanulmányautó született. A keresztmotoros építőkészlet, németül modulare Querbaukasten révén a nagyon sok közös pont ellenére szabadon alakíthatóak az egy alkatrészkészletből felépülő modellek. Az új technikát a következő A3 vezeti be, valószínűleg jövőre

4,1 s alatt gyorsul százra az A3 Concept, öthengeres turbómotorja 408 lóerős és ha lehetne hallani, remekül szólna

4,1 s alatt gyorsul százra az A3 Concept, öthengeres turbómotorja 408 lóerős és ha lehetne hallani, remekül szólna

4,1 s alatt gyorsul százra az A3 Concept, öthengeres turbómotorja 408 lóerős és ha lehetne hallani, remekül szólna


Ezzel szemben a lépcsőshátú A3-ra simán benzinmotoros, nincs ráaggatva semmilyen öko-fügefalevél. Lassan szinte bátor lépés lesz bemutatni egy koncepcióautót olyan hajtáslánccal, amely priméren az autóbuzik elkápráztatását szolgálja, polírozva az Audi sportos arculatát.

Persze nem akármilyen benzines motorról van szó. Az öthengeres blokk az Amerikában árult Jetta és Passat szívómotorján alapul, de lényegében az Audi TT RS és az Audi RS3 erőgépével rokon, tehát turbós.

Öthengeres, mint az első Audi quattro

Ez a motor már 340 lóerővel is vastagon brutálisba hajlik, de itt még többet tud: 408 lóerős, akár a quattro tanulmányban. A Genfi Autószalon színpadán sajnos nem volt tér tolni neki egy mélyvénás gázt, de ha olyan függést okoz a hangja, mint a széria TT RS-é, akkor megveszünk érte.

Közvetlen befecskendezés eteti a motort, amely 500 Nm-t ad le 1500 és 5300-as fordulatszám között. Nem hétköznapi a négyajtós limuzin gyorsulása sem. A rajtautomatikával 4,1 másodperc alatt fellő százra, tehát fél másodpercet ad a 430 lóerős R8-nak. A gyorsulást gyakorlatilag nem szakítják meg a váltások, mert a váltó duplakuplungos, hétfokozatú S tronic.

Szériában 2013-tól

Az Audi büszkén újságolja a fékenergia-visszatermeléssel, takarékosan működő olajszivattyúval és motorhő-tárolással elért 9,1 liter/ 100 kilométeres szabványos átlagfogyasztást, de ettől az értéktől nem kell térdre rogyni. Egy utcai A8 a 2,8 literes szívó V6-tal tudott papíron 8,3 litert pár éve, igaz, az elsőkerék-hajtású volt.

Merthogy az A3 Concept négykerék-hajtású, bár nem igazi quattro. A keresztmotoros, Golf-alapú Audikhoz Haldex-kupplungos összkerékhajtás jár, amely ezredmásodpercek alatt osztja el az erőt a jobban tapadó kerekek javára. A futóművet az RS3 Sportbacktől örökölte a pirosban pompázó tanulmány, amely 2013-tól kerülhet sorozatgyártásba.