Ahogy pár évtizede teljesítményben és végsebességben, most fogyasztásban és károsanyag-kibocsátásban vetélkednek a gyártók. A Toyota konnektorról is tölthető Priusára a Volvo szélenergiával hajtott dízel hibriddel válaszol.
Szél hajtja az új Volvót
1/28 A V60 dízel hibrid 50 kilométert tud egy feltöltéssel, utána beröffen a 215 lovas öthengeres dízel
A V60 dízel hibrid 50 kilométert tud egy feltöltéssel, utána beröffen a 215 lovas öthengeres dízel
Fotó megosztása:
2/28 A spéci mattfehér fényezés, ami a Genfi Szalon szörnyű fényviszonyai közepette sárgának tűnik, a hibrid Volvo sajátja
A spéci mattfehér fényezés, ami a Genfi Szalon szörnyű fényviszonyai közepette sárgának tűnik, a hibrid Volvo sajátja
Fotó megosztása:
3/28 A spéci mattfehér fényezés, ami a Genfi Szalon szörnyű fényviszonyai közepette sárgának tűnik, a hibrid Volvo sajátja
A spéci mattfehér fényezés, ami a Genfi Szalon szörnyű fényviszonyai közepette sárgának tűnik, a hibrid Volvo sajátja
Fotó megosztása:
5/28 Konnektorról iszik a Volvo
Konnektorról iszik a Volvo
Fotó megosztása:
6/28 Sima háztartási csatlakozóról 4,5 óra a töltés
Sima háztartási csatlakozóról 4,5 óra a töltés
Fotó megosztása:
7/28 A felnik félig burkoltak
A felnik félig burkoltak
Fotó megosztása:
9/28 A Vattenfall energiaszolgáltató adja hozzá az áramot
A Vattenfall energiaszolgáltató adja hozzá az áramot
Fotó megosztása:
10/28
Fotó megosztása:
11/28
Fotó megosztása:
13/28 A csomagtartó láthatóan szűkebb a nem-hibridnél
A csomagtartó láthatóan szűkebb a nem-hibridnél
Fotó megosztása:
14/28 A kabinban csak három gomb és a fura kijelzők jelzik a hibridséget
A kabinban csak három gomb és a fura kijelzők jelzik a hibridséget
Fotó megosztása:
15/28 A kabinban csak három gomb és a fura kijelzők jelzik a hibridséget
A kabinban csak három gomb és a fura kijelzők jelzik a hibridséget
Fotó megosztása:
17/28 Tiszta, hibrid vagy vadállat-mód
Tiszta, hibrid vagy vadállat-mód
Fotó megosztása:
18/28
Fotó megosztása:
19/28
Fotó megosztása:
21/28 A motortér egy sima D5-é, pár erősáramú kábellel
A motortér egy sima D5-é, pár erősáramú kábellel
Fotó megosztása:
22/28 A motortér egy sima D5-é, pár erősáramú kábellel
A motortér egy sima D5-é, pár erősáramú kábellel
Fotó megosztása:
23/28 A Volvo vezére, Stefan Jacoby szaval az új gyermekről
A Volvo vezére, Stefan Jacoby szaval az új gyermekről
Fotó megosztása:
25/28 A Volvo és a Vattenfall kézfogása
A Volvo és a Vattenfall kézfogása
Fotó megosztása:
26/28 Páros töltés
Páros töltés
Fotó megosztása:
27/28
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A V60 dízel hibrid 50 kilométert tud egy feltöltéssel, utána beröffen a 215 lovas öthengeres dízel
Erős, gyors kombi, ami nem fogyaszt
A műszaki információkat már korábban közölte a Volvo: a jövőre ígért sportos családi kombi, a V60 elejét a D5 jelzésű, 2,4 literes, 215 lóerős dízelmotor húzza, hátulját egy 70 lóerős villanymotor tolja majd.
Ami a sajtótájékoztató igazi újdonsága volt: a Volvo még azt is elrendezte, hogy hibridautói egy átlagos európai autós számára akár teljesen károsanyag-kibocsátástól mentesen üzemeljenek. Ehhez persze stratégiai partnerre volt szüksége.
A Vattenfall vajon mi?
Régóta dolgozik már együtt látványos, és remélhetőleg előbb-utóbb valóban meg is valósuló projektek megtervezésében a főként észak-európai érdekeltségű energia-szolgáltató, a Vattenfall és a Volvo. Elviekben komplett puritán skandináv életstílust is kínálnak már vállalkozó kedvű öko-családoknak; a mostani megállapodás célja pedig a hibrid Volvók – elviekben – teljesen tiszta üzemének biztosítása.
A kabinban csak három gomb és a fura kijelzők jelzik a hibridséget
Mivel a V60 dízel-hibrid állítólag 4,5 óra töltés után ötven kilométert is meg tud tenni tiszta elektromos üzemben, az európai autósok jelentős részének (a statisztikák szerint több mint felének) gyakorlatilag nem is kell olajat égetnie a mindennapi autózáshoz. A dízelmotorra inkább csak azért van szükség, hogy az emberek ne féljenek, hogy kifogy alóluk az áram. És persze azért is, hogy a nyaralás idején egy tankolással leérjenek a svédek az olasz tengerpartra. (A hibrid V60 hatótávolsága 1200 kilométer, Stockholm-Bibione: 2138 km.)
Hogy a hagyományos belsőégésű motorral közlekedő szomszéd se mutogathasson ujjal a V60-tulaj Björnre az IKEA parkolójában: de hát te is szennyezel, csak áttételesen!, a Volvo szellemes kommunikációs eszközhöz nyúlt. A V60-okba tankolt villany a sajtótájékoztató szerint ugyanis szélerőművekből jön majd, nem sugárzó atomreaktorokból vagy büdös szén-, gáz-, olajerőművekből.
Oystein Loseth, a Vattenfall vezére és Stefan Jacoby, a Volvo CEO-ja bejelentették: a konnektoros hibridek fejlesztésére kötött együttműködés alapján elmondható, hogy kvázi a Vattenfall szélparkjaiból tankolnak az új Volvók (apropó Volvo-CEO: ezt most találtam).
Nem lehet ugyan kiválogatni az elektronokat a konnektorból jövet, de a Vattenfall egyetlen szélgenerátora akár háromezer V60-as töltését meg tudja oldani. Így hajtja hát a szél a jövő Volvóit.