A Hyundainál több világpremier is jutott idén Genfre. A standon a Veloster és az i40 van a középpontban, az egyik egy kicsi vagány illetve egy nagy és komoly autó.
A belevaló a Veloster, amely valamikor nyáron, várhatóan júliusban jelenik meg Magyarországon – tudtuk meg a standon az importőr képviselőitől.
Itt egy, ott két ajtó
Az újdonság egy sportos és aszimmetrikus kupé, amelynek a vezető oldalán egy ajtaja van, az utasok felé viszont kettő. Ez egyben azt is jelenti, hogy a jobbkormányos verziókban minden fordítva van, azoknak a bal oldalán találunk két ajtót.
Az autó 4,22 méteres, pont mint egy Golf VI, pedig jóval kisebbnek tűnik nála.
Velosterben nagyjából azokat tudnánk elképzelni, akik sportos kisautókkal, például Citroën DS3-mal rokonszenveznek, de kettőnél több ajtóra van szükségük vagy azokat, akiknek egy Nissan Juke túl meredek.
Egyelőre az ix35-ben tesztelt 1,6-os benzinessel lesz elérhető a Veloster, később a szívómotor mellé egy turbómotor érkezik, 200 lóerő körüli teljesítménnyel. A sportos kupéban debütál a márka első duplakuplungos sebességváltója, amely a kézi váltóval együtt hatfokozatú.
Az i30 utáni évek legfontosabb autóját állította ki a Hyundai. Az i40cw, azaz kombi hatalmas, akárcsak a Mondeo vagy a Passat, a két legfőbb ellenfél a flottapiacon. A lépcsőshátúról nincs képünk, mivel a négyajtós csak év végén jelenik meg és az európai cégautópiacon úgyis a kombik vannak túlsúlyban, szemben a magyarországi helyzettel.
A Sonata utódjától azt remélik, hogy az egész márka reputációját javítja majd. A Hyundainak ugyanis csak az egyik baja, hogy kevesen ismerik. Az sem mindegy, hogy akik tudnak róla, azok arctalan, olcsó tömeggyártmányként tekintenek-e rá vagy eljut az agyukig, hogy autóik legalább ott tartanak, mint a bevett európai és japán márkák.
Szép és nagy belül
Érezni a belső téren, hogy a koreai gyár sem akar lemaradni a minőségérzetben a C3 Picassóval, az új C5-tel, a Mégane-Laguna párossal vagy a 3008-5008-508 modellekkel nagyot ugró franciák mögött.
A műszerfal tetején szép puha a műanyag, a térkínálat több mint elég és a csomagtér is óriási: 553-1719 literes.
Első körben 115 és 136 lóerővel lesz kapható az új, 1,7 literes turbódízel, amely messze fontosabb, mint a két benzines motor.
Közülük az 1,6 literes 140, a kétezres 177 lóerős, mindkettő közetlen befecskendezéses. Az autóhoz elérhető a várakozás közben a motort leállító és magától újraindító automatika.
Adok-kapok a Passattal
Ma az autógyártók általában elektronikus biztonsági rendszerekkel (fáradságfigyelő, távolságtartó tempomat, gyalogosfelismerés automatikus vészfékezéssel, holttérfigyelő stb.) meccselnek egymással illetve minél alacsonyabb fogyasztási, ezzel szén-dioxid-emissziós értékekkel licitálnak egymásra.
Utóbbi téren ejtett nagy skalpot a Hyundai, konkrétan a szén-dioxid-kibocsátásban az eddigi legjobb Passatét. A Passat a legkisebb fogyasztású, 1,6 TDI BlueMotion Technology (BMT) verzióban 114 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként és most a koreaiaknak sikerült egyetlen grammal alámenni ennek az értéknek. Az i40 csak a feláras BlueDrive csomaggal éri el azt az missziós értéket a 115 lóerős dízelmotorral. A laborban mért fogyasztásban döntetlen az eredmény: a két típus szabvány szerinti átlagfogyasztása deciliterre azonos, 4,3 liter/100 km.
Mihelyst a Hyundai genfi sajtóanyagain megszáradt a kategóriaelsőséget hirdető tinta, a Volkswagen máris visszavágott: hogy, hogy nem, de 4,2 literre szorította le a Passat 1,6 TDI BMT étvágyát, 109 g/kilométerre csökkentve a szén-dioxid-emissziót. Hurrá, megint mi vagyunk az elsők, de bonyolítja a helyzetet, hogy az i40cw kombi, amelyet a Passat Varianttal illik összevetni. A BMT-s kombi eredménye 4,4 liter és 114 g/km, így akár a koreaiak is verhetik a mellüket az elsőséggel. Érdekes, hogy a másik harctéren, a vezetőt támogató biztonsági rendszerek között az i40 nem igyekszik behozni a modellfrissítés utáni Mondeót vagy a Passatot. Egyedül sávtartó asszisztensről van szó, közelebbit majd a nemzetközi bemutató után tudunk mondani.
Elcsíptünk egy fülest, hogy az i40-ben a közeljövőben egy duplaturbós dízel is lesz, amelynek fajlagos teljesítménye meghaladja majd a 100 lóerőt literenként.
Az 1,7-es dízelből állítólag 180 lóerőt hoz ki a két feltöltő, mert a konkurensekben is mind van 170-180 lóerős, 2-2,2 literes motor.
Nyáron kombi, télen limuzin
Magyarországon júniusban kezdődik az i40cw értékesítése, a lépcsőshátú az utolsó negyedévben jelenik meg. Hiába futottunk neki, egyelőre Markó Zoltán, a Hyundai importőr operatív igazgatója sem tudott árakat mondani.
Itt találják összes cikkünket 2011-es genfi Autószalonról