Egy autókiállítás arra is jó, hogy az ember közelebbről szemügyre vegyen a „bilibe ér a kéz” kategóriába tartozó autókat. Ezek az autókegy átlagos hétköznap kétszáz fölött dübörögnek el mellettünk az autópályán, és csak Jeremy Clarkson öntelt vigyoráról érezzük,velőtrázó élmény részese az, aki beülhet egybe.Tehát jöjjön a Genfi Autószalon krémje, és mindenki szúrja be az inzulint, mert ezektől egekbe szökök a vércukor. Itt még csak mutatóban vannak hibridek, a lényeg a benzinpusztítás és fényűzés!
Aston Martin V8 Vantage SEgy új Aston Martin. Nem feltűnő, mert évek óta szinte mind egyforma,ez a 430 lóerős verzió sem lóg ki a sorból. Mióta rátaláltak erre a formanyelvre, ebből tapodtat sem engednek az angolok (igaz átdolgozták hátsó diffúzort, és nagyobb hátsó szárnyat kapott), de nem is kell, hiszen a legmeggyőzőbb érv a V8-asból előtörő II. világháborús vadászgépekre emlékeztető hörgés, és a 305 kmh-s végsebesség. A legszembetűnőbb változás a hét sebességes Sportshift II. váltómegjelenése, ami 4.5 másodperces százas sprintet szavatol.
A többletteljesítmény mindig üdvözítő, de a megzabolázásról is gondoskodni kell. Ezért az Aston Martin mérnökei nagyobb méretű első féktárcsat, és új fejlesztésű elektronikus stabilizáló rendszert vetettek be az árokjárás megelőzésére. Megadták a várható átlagfogyasztást, és a gázolaj korszakhanyatlásának hajnalán nem elhanyagolható tény, hogy a nagyvas 12.9 litert gurít le százon, miközben 299 gramm szén-dioxidot ereget kilométerenként.
Nincs olyan Ferrari az elmúlt évtizedben, ami annyi vitát kavart volna, mint az FF. Hiába szűk a vásárlók rétege, a Ferrariról mindenkivéleményt mond, és a meglepő praktikusságot sugalló forma bizony sokaknál kiverte a biztosítékot. Természetesen a maranellói álláspont szerint az FF az utolsó csavarig hamisítatlan Ferrari, és hiába emlékeztet egy jól kitaposott túrabakancsra, simán letépi bárki fejét.
A 612-est váltó modell tény, sokban különbözik, a kategóriában hatalmasnak számító 450 literes csomagtartója, négy személynek is elviselhető utastere és négykerékhajtása szakít az ágaskodó lovacska tradícióival.
Aminek viszont az öreg Enzo Ferrari is tapsolna, az a V12-es motor. 651 lóerő, 683 Nm nyomaték feltöltés, turbó nélkül,állíthatjuk ezen a téren a nagy elődöket követi az FF, akárcsak a végsebességet tekintve, 335 km/h körül ér véget a száguldás. Ennek a ménesnek ennie is kell, és ezen a téren szintén szédítő számokat kapunk, 15.4 litert átlagot adnak meg fehér köpenyes mérnökök, de tudjuk a vásárlóközönséget ez a legkevésbé sem érdekli.
A szupersport autók piacán még újszülöttnek számító német Gumpert sok méltatást kapott az első Apollo modell okán. Elsöprő, versenyautókhoz mérhető teljesítmény jellemezte, a Nürburgringen is rekord kört futott, ám a külcsín hagyott némi kívánnivalót maga után.
Ezért hol máshol kerestek partnert a következő géphez, mint Olaszországban. A Touring Superleggera tervezőműhelyjel összeállva építik a Gumpert második Tornate nevű típusát. Várhatóan lefaragnak a vadságból, és több teret kap a luxus. A hajtásról egy dupla turbós V8-as gondoskodik majd, 700 lóerővel gyötörve a hátsó gumikat. Egyenlőre ennyit tudhatunk, a forma mindenesetre sokkal több tömött pénztárcát nyithat meg mint az előd Apollo.
Ha Pagani akkor Zonda. valahogy összeforrt a két név, pedig az utóbbi csak egy típus, és ezért előbb utóbb búcsút kell inteni neki. Nehezen is ment, a Pagani több utolsó utáni speciális verziót is legyártott a Zondából, mire teljesen leálltak.
Nem csoda, hiszen hatalmas siker volt, a Zonda újoncként helye tkövetelt magának a legnagyobbak között, és borsot tört a Ferrarik, Lamborghinik orra alá. Ezt az örökséget továbbvinni nagy feladat. Erre hivatott a Huayra, ami nevét Aymara Huayra Tatáról, a szél istenéről kapta.
Nem hasra ütésre született a név, a Huayra tényleg jó kapcsolatot ápol a léágromlatokkal, úgy alkották meg, hogy minél jobb legyen az aerodinamikai hatékonysága. Menet közben aktív rendszerek szabályozzák légáramlást, így növelve a leszorítóerőt.
Tehát a forma szigorúan eszköz és nem a szemnek szánt csemege. A képek alapján nem is volt feltűnően dögös, de élőben a tér minden dimenziójában terpeszkedve már sokkal kívánatosabb arcát mutatja. A belsőn elmélázva a Zonda stílusa köszön vissza egyértelműen, a díszítésről valódi alumínium és karbon gondoskodik. A XXI. századot,az érintőképernyős fedélzeti rendszer és a Bluetooth kapcsolat képviseli.
Az erőt pedig az AMG-től származó V12-es motor. Teljesítménye 700lóerő, míg maximális nyomatéka 1000 Nm. Ezt az erőt a Zonda R-hez is váltót szállító Xtrac hétfokozatú, szekvenciális váltója viszi a hátsókerekekhez.
A Huayra 3,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órástempót, a végsebessége pedig 370 km/óra. Ha a gyorsulási adatoktól nem gyorsult fel az olvasó szívverése az ártól biztosan fel fog, szakértők 280 millió forintos árcédulát jósolnak az olasz csodára.
Eddig sem volt hiány a lóerőkben, de az igazi őrület a Koenigsegg új típusát lengi körbe. Az Agera R ott áll a leggyorsabbak trónja mellett, és csak pár hivatalos mérés választja el attól, hogy irgalmatlanul fenékbe billentse a Bugatti Veyron-t. Természetesen ezek még csak sejtések, az autóról még itt Genfben is kevés konkrétumot árulnak el.
Tudjuk, hogy a pehelykönnyű 197 kilogrammos dupla turbós V8-as motort illik bioetanollal táplálni, hiszen csak így jön elő az ördögi 1.115lóerő és 1200 Nm nyomaték, normál 95-ös benzinnel „csak” 900 lóval hazardírozhat a tulajdonos.
Az Agera 3,1 másodperc alatt gyorsul százra és végsebességét 390+-ban adja meg a Koenigsegg, így belátható,hogy az R a plusz 165 lóerőtől biztosan nem lesz lassabb. Főként, hogy karbon központi cellára épülő sportkocsi mindössze 1330 kilót nyom.Az R-csomag részeként a pluszlóerők mellett egyedi spoiler kerül az Agerára. Ez is benne van a normál modell 875 000 fontos (280 millióforint) árán felül fizetendő 132 000 fontos (42 millió forint)összegben.
Nincsenek viszont benne a fenti árban a téli felnik és gumik. Igen, ennek az autónak a vevője ugyanis ilyet kért, és kapott 7322 fontért (2,34 millió forint).A szájtátás netovábbja az egyedileg készített tetőboksz. Ez a kiegészítő potom potom 5,6 millió forintért kerül a fehér csodára, de legalább ezért az árért a Koenigsegg saját gyártású szénszálas műanyagsíléceit is tartalmazza.
Nos, remélem mindenkinek eleget lógott bilibe a keze, már itt az ideje kihúzni, és visszatérni a való életbe:)!