Egy autókiállítás arra is jó, hogy az ember közelebbről szemügyre vegyen a „bilibe ér a kéz” kategóriába tartozó autókat. Ezek az autókegy átlagos hétköznap kétszáz fölött dübörögnek el mellettünk az autópályán, és csak Jeremy Clarkson öntelt vigyoráról érezzük,velőtrázó élmény részese az, aki beülhet egybe.Tehát jöjjön a Genfi Autószalon krémje, és mindenki szúrja be az inzulint, mert ezektől egekbe szökök a vércukor. Itt még csak mutatóban vannak hibridek, a lényeg a benzinpusztítás és fényűzés!

Sirályszárnyakkal hódít az új Pagani

Aston Martin V8 Vantage S

Aston Martin V8 Vantage S

Aston Martin V8 Vantage S

Egy új Aston Martin. Nem feltűnő, mert évek óta szinte mind egyforma,ez a 430 lóerős verzió sem lóg ki a sorból. Mióta rátaláltak erre a formanyelvre, ebből tapodtat sem engednek az angolok (igaz átdolgozták hátsó diffúzort, és nagyobb hátsó szárnyat kapott), de nem is kell, hiszen a legmeggyőzőbb érv a V8-asból előtörő II. világháborús vadászgépekre emlékeztető hörgés, és a 305 kmh-s végsebesség. A legszembetűnőbb változás a hét sebességes Sportshift II. váltómegjelenése, ami 4.5 másodperces százas sprintet szavatol.

A többletteljesítmény mindig üdvözítő, de a megzabolázásról is gondoskodni kell. Ezért az Aston Martin mérnökei nagyobb méretű első féktárcsat, és új fejlesztésű elektronikus stabilizáló rendszert vetettek be az árokjárás megelőzésére. Megadták a várható átlagfogyasztást, és a gázolaj korszakhanyatlásának hajnalán nem elhanyagolható tény, hogy a nagyvas 12.9 litert gurít le százon, miközben 299 gramm szén-dioxidot ereget kilométerenként.

Stílus és formabontó az új Ferrari FF

Stílus és formabontó az új Ferrari FF

Ferrari FF

Nincs olyan Ferrari az elmúlt évtizedben, ami annyi vitát kavart volna, mint az FF. Hiába szűk a vásárlók rétege, a Ferrariról mindenkivéleményt mond, és a meglepő praktikusságot sugalló forma bizony sokaknál kiverte a biztosítékot. Természetesen a maranellói álláspont szerint az FF az utolsó csavarig hamisítatlan Ferrari, és hiába emlékeztet egy jól kitaposott túrabakancsra, simán letépi bárki fejét.

A 612-est váltó modell tény, sokban különbözik, a kategóriában hatalmasnak számító 450 literes csomagtartója, négy személynek is elviselhető utastere és négykerékhajtása szakít az ágaskodó lovacska tradícióival.

Aminek viszont az öreg Enzo Ferrari is tapsolna, az a V12-es motor. 651 lóerő, 683 Nm nyomaték feltöltés, turbó nélkül,állíthatjuk ezen a téren a nagy elődöket követi az FF, akárcsak a végsebességet tekintve, 335 km/h körül ér véget a száguldás. Ennek a ménesnek ennie is kell, és ezen a téren szintén szédítő számokat kapunk, 15.4 litert átlagot adnak meg fehér köpenyes mérnökök, de tudjuk a vásárlóközönséget ez a legkevésbé sem érdekli.

Sokkal dögösebb mint elődje az Apollo

Sokkal dögösebb mint elődje az Apollo

Gumpert Tornate

A szupersport autók piacán még újszülöttnek számító német Gumpert sok méltatást kapott az első Apollo modell okán. Elsöprő, versenyautókhoz mérhető teljesítmény jellemezte, a Nürburgringen is rekord kört futott, ám a külcsín hagyott némi kívánnivalót maga után.

Ezért hol máshol kerestek partnert a következő géphez, mint Olaszországban. A Touring Superleggera tervezőműhelyjel összeállva építik a Gumpert második Tornate nevű típusát. Várhatóan lefaragnak a vadságból, és több teret kap a luxus. A hajtásról egy dupla turbós V8-as gondoskodik majd, 700 lóerővel gyötörve a hátsó gumikat. Egyenlőre ennyit tudhatunk, a forma mindenesetre sokkal több tömött pénztárcát nyithat meg mint az előd Apollo.

Pagani Huayra - a 700 lóerős Zonda utód

Pagani Huayra – a 700 lóerős Zonda utód

Pagani Huayra

Ha Pagani akkor Zonda. valahogy összeforrt a két név, pedig az utóbbi csak egy típus, és ezért előbb utóbb búcsút kell inteni neki. Nehezen is ment, a Pagani több utolsó utáni speciális verziót is legyártott a Zondából, mire teljesen leálltak.

Nem csoda, hiszen hatalmas siker volt, a Zonda újoncként helye tkövetelt magának a legnagyobbak között, és borsot tört a Ferrarik, Lamborghinik orra alá. Ezt az örökséget továbbvinni nagy feladat. Erre hivatott a Huayra, ami nevét Aymara Huayra Tatáról, a szél istenéről kapta.

Nem hasra ütésre született a név, a Huayra tényleg jó kapcsolatot ápol a léágromlatokkal, úgy alkották meg, hogy minél jobb legyen az aerodinamikai hatékonysága. Menet közben aktív rendszerek szabályozzák légáramlást, így növelve a leszorítóerőt.

Tehát a forma szigorúan eszköz és nem a szemnek szánt csemege. A képek alapján nem is volt feltűnően dögös, de élőben a tér minden dimenziójában terpeszkedve már sokkal kívánatosabb arcát mutatja. A belsőn elmélázva a Zonda stílusa köszön vissza egyértelműen, a díszítésről valódi alumínium és karbon gondoskodik. A XXI. századot,az érintőképernyős fedélzeti rendszer és a Bluetooth kapcsolat képviseli.

Az erőt pedig az AMG-től származó V12-es motor. Teljesítménye 700lóerő, míg maximális nyomatéka 1000 Nm. Ezt az erőt a Zonda R-hez is váltót szállító Xtrac hétfokozatú, szekvenciális váltója viszi a hátsókerekekhez.

A Huayra 3,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órástempót, a végsebessége pedig 370 km/óra. Ha a gyorsulási adatoktól nem gyorsult fel az olvasó szívverése az ártól biztosan fel fog, szakértők 280 millió forintos árcédulát jósolnak az olasz csodára.

A legördögibb és legmocskosabb hiperautó, annak ellenére hogy fehér

A legördögibb és legmocskosabb hiperautó, annak ellenére hogy fehér

Koenigsegg Agera R

Eddig sem volt hiány a lóerőkben, de az igazi őrület a Koenigsegg új típusát lengi körbe. Az Agera R ott áll a leggyorsabbak trónja mellett, és csak pár hivatalos mérés választja el attól, hogy irgalmatlanul fenékbe billentse a Bugatti Veyron-t. Természetesen ezek még csak sejtések, az autóról még itt Genfben is kevés konkrétumot árulnak el.

Tudjuk, hogy a pehelykönnyű 197 kilogrammos dupla turbós V8-as motort illik bioetanollal táplálni, hiszen csak így jön elő az ördögi 1.115lóerő és 1200 Nm nyomaték, normál 95-ös benzinnel „csak” 900 lóval hazardírozhat a tulajdonos.

Az Agera 3,1 másodperc alatt gyorsul százra és végsebességét 390+-ban adja meg a Koenigsegg, így belátható,hogy az R a plusz 165 lóerőtől biztosan nem lesz lassabb. Főként, hogy karbon központi cellára épülő sportkocsi mindössze 1330 kilót nyom.Az R-csomag részeként a pluszlóerők mellett egyedi spoiler kerül az Agerára. Ez is benne van a normál modell 875 000 fontos (280 millióforint) árán felül fizetendő 132 000 fontos (42 millió forint)összegben.

Nincsenek viszont benne a fenti árban a téli felnik és gumik. Igen, ennek az autónak a vevője ugyanis ilyet kért, és kapott 7322 fontért (2,34 millió forint).A szájtátás netovábbja az egyedileg készített tetőboksz. Ez a kiegészítő potom potom 5,6 millió forintért kerül a fehér csodára, de legalább ezért az árért a Koenigsegg saját gyártású szénszálas műanyagsíléceit is tartalmazza.

Nos, remélem mindenkinek eleget lógott bilibe a keze, már itt az ideje kihúzni, és visszatérni a való életbe:)!