Még 2004-ben mutatta be a Brabus a G V12-t, ahol a Mercedes-Benz G-osztályba bekerült saját fejlesztésű, V12-es motorjuk. Azóta a motort továbbfejlesztették, elkészült G V12 S, majd most a Genfi Autószalonon újabb változattal álltak elő. Itt a Brabus 800 Widestar, amelyet szolidan a világ legerősebb terepjárójaként aposztrofál a német tuningcég.

A brutalitás csúcsa 1
A brutalitás csúcsa 27


A kocsi orrába kerülő motor alapját a Mercedes 5,5 literes, V12-es motorja adja. A Brabus speciális főtengellyel, nagyobb dugattyúkkal, egyedi hengerfejjel és vezérműtengelyekkel látja el a blokkot, amelynek lökettérfogata ezalatt 6,3 literre nő. Teljesen új a szívórendszer is, amelyben két turbót is elhelyeznek, négy víz-levegő intercooler támogatásával. Ehhez a zenekarhoz csatlakozik a rozsdamentes acélból készült sportkipufogó, amelynek négy kipufogóvége nem hátul, hanem a hátsó kerekek előtt lép ki a karosszéria alól.  

Ezt a precíziós mérnöki műremeket egyedi motorelektronika koordinálja, biztosítva a legnagyobb motorteljesítményt. Erőből pedig nincs hiány. A tizenkét hengeres, biturbó motor teljesítménye 800 lóerő, miközben maximális nyomatéka 1420 Nm. Utóbbi persze csak fékpadon produkálható, mert jelenleg nincs a Brabusnak olyan erőátvitele, ami bírna ezzel, ezért az elektronika maximum 1100 Nm-t szabadít a 4×4-es hajtásra.

A brutalitás csúcsa 28


Csalódni azonban senki nem fog, hiszen a klasszikus terepjáró így is képes 4, azaz négy másodperc alatt elérni a százas tempót, versenyre kelve sok sportkocsival. Elméleti végsebessége 270 km/óra, de ezt a vevők biztonsága érdekében 240 km/órára korlátozza a Brabus. Bár módosítottak a karosszérián, az továbbra is egy nehéz acélkocka. Nem árt az óvatosság. Ezért is alkalmaznak 380 milliméteres féktárcsákat.

Persze mindent megtettek a stabilitás érdekében, pl. a kiszélesített sárvédők alatt 305 milliméter széles, 23 colos abroncsok kerültek a gépre, illetve a Bilsteinnel közösen egyedi felfüggesztést fejlesztettek a G-osztály számára, amely az utastérből szabályozhatóan változtatja a csillapítást.

A Brabus Ride Control önműködően is működik, figyeli a sebesség, az oldalgyorsulás és a kormányzási szög paramétereit, és ha kritikus értéket érzékel, automatikusan, ezredmásodperc alatt vált a feszesebb sport beállításra. De ugyanígy visszatér a kényelemhez, ha azt ítéli megfelelőnek.

Az egész átalakításban az a legjobb, hogy a világ legerősebb terepjárója a legfinomabb bőrözés (még a padlót is bevonták) és az egyedi Brabus-kiegészítők ellenére is megőrizte azt a sármot, amit a G-osztály immár 32 éve hordoz. A legtöbben még mindig azt érezzük a G-osztály feltűnésekor, hogy kell egy ilyen!