Két évvel a második generációs BMW M6 búcsúját követően elkészült az új sorozat, amely erősebb, gyorsabb, takarékosabb, de jóval nehezebb is elődjénél.

560 lóerő az új BMW M6-ban 1
560 lóerő az új BMW M6-ban 57


Ahogy korábban ezúttal is kétféle karosszériával mutatkozott be az M6, így kupé és kabrió kivitelben is készül. Arról egyelőre nem tudni, hogy a decemberben bemutatott 6-os Gran Coupéból lesz-e M-es kivitel.

Nincs meglepetés az M6 motorját illetően, itt is az X6 és X5 M modelleknél bevezetett, majd az M5-nél is alkalmazott 4,4 literes turbómotor biztosít elementáris erőt. A V8-as teljesítménye 560 LE, vagyis 53-mal több, mint az előző, még V10-es szívómotorral szerelt M6-ban. A maximális nyomaték 680 Nm, ami 30 százalékos növekedés.

Mindez azonban nemhogy növelné a fogyasztást, de az új M6 – a szabvány szerint – 30 százalékkal kevesebbel is beéri. A kupé átlagfogyasztása 9,9, a kabrióé 10,3 liter 100 km-re vetítve. Mindezt úgy, hogy az eddig sem könnyű léptű M6 még nehezebb, 1785-ről 1925 kilogrammra hízott a kupé, a kabrió pedig 56 kilót gyarapodva 2056 kilót nyom.

560 lóerő az új BMW M6-ban 58


Mi az eredménye a nagyobb tömegnek és a nagyobb teljesítménynek? Ez esetben jelentős fejlődés a menetdinamikában. Míg az előző M6-nak 4,6 másodperc kellett, hogy elérje a 100-as tempót, az újnak 4,2 másodperc (4,3 kabrió) is elég. A 0-200 km/órás mutatványhoz 12,6 másodperc kell. Alapesetben 250 km/óránál letilt az elektronika mindkét változatban, de az M vezetői csomag megrendelésével 305 km/óráig hajthatók.

Egyelőre csupán hétfokozatú – kormányról is kapcsolható – duplakuplungos automata sebességváltóval ajánlja az M6-ost a BMW, de az amerikai vevők, az M5-öhöz hasonlóan, itt is kérhetnek majd manuális sebességváltót is. Az automatához rajtautomatika is jár, a kiváló tapadást pedig aktív differenciálmű segíti.  

560 lóerő az új BMW M6-ban 59


A normál hatos modelltől eltérő a futómű, a kormányzás karakterisztikája, de a fékrendszert is az 560 lóerőhöz igazították. Alapesetben elől 400, hátul 396 milliméteres féktárcsák kerülnek az M6-osra, de plusz pénzért – a 19 colos helyett 20 colos keréktárcsák megrendelése mellett – rendelhetők karbon-kerámia féktárcsák is. Az elöl 410, hátul 396 mm-s tárcsákkal 19,4 kilóval könnyebb az M6, mint egyébként.  

Nemcsak feláras féktárcsáknál tűnik fel a szénszál, de az utastér díszítésénél, illetve a korábbi modellhez hasonlóan a kupé esetében a tető is ebből készül. Külsőre az M6 kellően dinamikus jelenség. Az egyedi lökhárítók, a króm helyett fekete hűtőmaszk, a szélesebb sárvédők, a hangsúlyosabb küszöbök, a sportosabb visszapillantó tükrök, a látványos kipufogóvégek, illetve kék M-s féknyergeket láttatni engedő felnik egy sportautót rajzolnak elénk.

Az egyébként luxuskivitelű utasteret M-es sportkormány, M-es sportüléses és M-es váltókar alakítja sportosabbá, de gyújtás nélkül láthatatlan műszereket is a sportrészleg alakította saját ízlésének megfelelőre.  

Az M6-hoz is elérhető minden technológia különlegesség, ami a Hatos sorozatban jelen van, így az adaptív LED-es fényszórók, a head-up display, a fényszóró-asszisztens, az éjjellátó rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető és a sávtartó rendszer, a tolatókamera, az internet-elérés, az élő forgalmi információk stb.

Az új BMW M6 világpremierje március elején a Genfi Autószalonon várható. Valószínűleg csak a kupét állítják ki, a kabriót majd áprilisban, Amerikába leplezik le először.