Két évvel a második generációs BMW M6 búcsúját követően elkészült az új sorozat, amely erősebb, gyorsabb, takarékosabb, de jóval nehezebb is elődjénél.
Ahogy korábban ezúttal is kétféle karosszériával mutatkozott be az M6, így kupé és kabrió kivitelben is készül. Arról egyelőre nem tudni, hogy a decemberben bemutatott 6-os Gran Coupéból lesz-e M-es kivitel.
Nincs meglepetés az M6 motorját illetően, itt is az X6 és X5 M modelleknél bevezetett, majd az M5-nél is alkalmazott 4,4 literes turbómotor biztosít elementáris erőt. A V8-as teljesítménye 560 LE, vagyis 53-mal több, mint az előző, még V10-es szívómotorral szerelt M6-ban. A maximális nyomaték 680 Nm, ami 30 százalékos növekedés.
Mindez azonban nemhogy növelné a fogyasztást, de az új M6 – a szabvány szerint – 30 százalékkal kevesebbel is beéri. A kupé átlagfogyasztása 9,9, a kabrióé 10,3 liter 100 km-re vetítve. Mindezt úgy, hogy az eddig sem könnyű léptű M6 még nehezebb, 1785-ről 1925 kilogrammra hízott a kupé, a kabrió pedig 56 kilót gyarapodva 2056 kilót nyom.
Mi az eredménye a nagyobb tömegnek és a nagyobb teljesítménynek? Ez esetben jelentős fejlődés a menetdinamikában. Míg az előző M6-nak 4,6 másodperc kellett, hogy elérje a 100-as tempót, az újnak 4,2 másodperc (4,3 kabrió) is elég. A 0-200 km/órás mutatványhoz 12,6 másodperc kell. Alapesetben 250 km/óránál letilt az elektronika mindkét változatban, de az M vezetői csomag megrendelésével 305 km/óráig hajthatók.
Egyelőre csupán hétfokozatú – kormányról is kapcsolható – duplakuplungos automata sebességváltóval ajánlja az M6-ost a BMW, de az amerikai vevők, az M5-öhöz hasonlóan, itt is kérhetnek majd manuális sebességváltót is. Az automatához rajtautomatika is jár, a kiváló tapadást pedig aktív differenciálmű segíti.
A normál hatos modelltől eltérő a futómű, a kormányzás karakterisztikája, de a fékrendszert is az 560 lóerőhöz igazították. Alapesetben elől 400, hátul 396 milliméteres féktárcsák kerülnek az M6-osra, de plusz pénzért – a 19 colos helyett 20 colos keréktárcsák megrendelése mellett – rendelhetők karbon-kerámia féktárcsák is. Az elöl 410, hátul 396 mm-s tárcsákkal 19,4 kilóval könnyebb az M6, mint egyébként.
Nemcsak feláras féktárcsáknál tűnik fel a szénszál, de az utastér díszítésénél, illetve a korábbi modellhez hasonlóan a kupé esetében a tető is ebből készül. Külsőre az M6 kellően dinamikus jelenség. Az egyedi lökhárítók, a króm helyett fekete hűtőmaszk, a szélesebb sárvédők, a hangsúlyosabb küszöbök, a sportosabb visszapillantó tükrök, a látványos kipufogóvégek, illetve kék M-s féknyergeket láttatni engedő felnik egy sportautót rajzolnak elénk.
Az egyébként luxuskivitelű utasteret M-es sportkormány, M-es sportüléses és M-es váltókar alakítja sportosabbá, de gyújtás nélkül láthatatlan műszereket is a sportrészleg alakította saját ízlésének megfelelőre.
Az M6-hoz is elérhető minden technológia különlegesség, ami a Hatos sorozatban jelen van, így az adaptív LED-es fényszórók, a head-up display, a fényszóró-asszisztens, az éjjellátó rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető és a sávtartó rendszer, a tolatókamera, az internet-elérés, az élő forgalmi információk stb.
Az új BMW M6 világpremierje március elején a Genfi Autószalonon várható. Valószínűleg csak a kupét állítják ki, a kabriót majd áprilisban, Amerikába leplezik le először.