A márciusi Genfi Autószalonon áll a nagyközönség elé először az új Kia cee’d. Ez nem újdonság, hiszen egy hónapja már kaptunk egy képet a koreai gyártótól.

Kívül-belül az új Kia cee’d 1
Kívül-belül az új Kia cee’d 11


A bemutató közeledtével azonban immár hátulról és belülről is megnézhetjük az ázsiai Golf-konkurenst. A gyár közleménye szerint az új cee’d hosszabb, szélesebb és alacsonyabb az elődjénél, ugyanakkor a tengelytávolságát változatlanul hagyták.

Az autó formáját alapvetően a korábbinál lágyabb ívek határozzák meg, a sziluettet a meredeken megdöntött A oszlop és az erősen emelkedő övvonal alapozza.  Az autó orrát a Kia új védjegyének számító „tigris-orr hűtőrács” és a LED-es nappali világítással szerelt fényszóró uralja. Hátul kis szárny mutatja dinamikusnak az autót.

Kívül-belül az új Kia cee’d 12


Az utastéren egyértelműen látszik a fejlődés, jobb minőséget és anyagokat ígér a Kia, de a vezetési pozíció ergonómiáján is javítottak. Igyekeztek úgy elrendezni a kezelőszerveket, hogy azok a vezető köré összpontosuljanak. A hifi, a telefon, a tempomat a kormányról is vezérelhető, amely egyébként felárért fűthető is. Az autóban természetesen lesz motorleállító rendszer és sávelhagyásra figyelmeztető technika is.

A hajtásláncról egyelőre nem számolt be a Kia, így csak tippelni tudunk. Valószínűleg megtartják az 1,6-os szívó benzinmotort 125 lóerővel, de mellette megjelenhet annak közvetlen befecskendezéses 140 lóerős változata is. Később a sportosabb modellekben, turbóval párosítva 175 lóerővel is elképzelhető.

Továbbra is elérhető lehet az 1,6-os dízelmotor, 115 és 125 lóerővel, de a 90 lóerős variáns helyett 1,4-es hengerűrtartalmú, de szintén 90 LE teljesítményűt alkalmazhatnak.  

Az új Kia cee’d ötajtós karosszériával nyárra a kereskedésekben lehet, ősszel érkezik a kombi.