2009-ben utód nélkül futott ki az X-Type, azóta nem volt kombi modellje a Jaguarnak. Ám mint a kémfotók rámutattak, az XF sorozatból készül majd ilyen. Itt vannak az első hivatalos sajtófotók a modellről.
Az autó megtartotta a szedán eleganciáját, többek között azért, mert a B oszlopig azonos a két modell, épp ezért is csupán 5 milliméterrel hosszabb a kombi és csak 70 kilóval nehezebb. A tető viszont kissé másként fut, ennek nyomán 48 milliméterrel több hely jut a hátul ülőknek a fejtérnél.
Az XF kombi csomagtartója 550 literes, amivel kissé elmarad a konkurenciától. A Mercedes E-osztály kombi csomagtartója 695 liter, az Audi A6 Avanté 565 l és a BMW Ötös Touringé 560 l. A hátsó ülések lehajtásával egy bútorszállítás is vállalható, 1675 literes hely nyerhető. Ilyenkor jön jól az automatikus szintszabályozású légrugós hátsó felfüggesztés.
A motorkínálatról egyelőre annyit közölt a Jaguar, hogy a 2,2-es négyhengeres és a 3,0 literes hathengeres része a kínálatnak. Mindkettőhöz nyolcfokozatú automata sebességváltó jár és hátsókerék-hajtással párosul.
Az új Jaguar XF Sportbrake március elején a Genfi Autószalonon áll először a nagyközönség elé.