A Bugatti Veyron Grand Sport a világ leggyorsabb roadtsere, az 1001 lóerős targatetős sportkocsi végsebessége 307 km/óra. A francia márka – illetve megalomán ügyfelei – azonban nem elégedtek meg ennyivel, ezért elkészült a Grand Sport Vitesse.

Ha egyszerűen akarnánk megfogalmazni, a Vitesse kivitelbe beépítik a világ leggyorsabb autója – a pályán 431, közúton 415 km/órás sebességre képes – Veyron Super Sport technikáját. A 8,0 literes, 16 hengeres motorhoz így új turbók és töltőlevegő-hűtök tartoznak, így a teljesítménye nem 1001, hanem 1200 lóerő. A maximális nyomaték eléri az 1500 Nm-t.

410-zel szágul a leggyorsabb roadster 1
410-zel szágul a leggyorsabb roadster 49 Ezzel a többi Veyronhoz hasonlóan összkerékhajtással szerelt Grand Sport Vitesse, 2,6 másodperc alatt gyorsulhat százra, 7,1 másodperc alatt kétszázra és 16 másodperc alatt 300 km/órás sebességre. Normál módban a sportkocsi végsebessége 375 km/óra, de a plusz kulccsal aktiválható ún. Top Speed módban 410 km/óra is elérhető, zárt tetővel. Így immár az új változat a világ leggyorsabb roadstere.  

A motor mellett a hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó, a menetstabilizáló rendszer és a futómű is módosult a nagyobb teljesítményhez igazodva. Emellett a karosszéria számos elemét is lecserélték a korábban a Super Sporthoz fejlesztett alkatrészekre.
410-zel szágul a leggyorsabb roadster 50 Természetesen továbbra sincs két egyforma Veyron, minden modell egyedileg, a vevő kérésének megfelelően készül. Így lehetséges az, hogy a világpremier helyszínén, a Genfi Autószalonon kiállított két modell, amelyek látszólag csak színeikben mások, komoly árkülönbséget mutatnak.

Míg a szürke csak 1,75 millió euróba (514 millió forint) kerül, addig a kék 1,91 millió eurót (561 millió forint) kóstál. Vagyis az olcsóbb mellé még egy Ferrari is kérhető lenne a másik áráért!