23 colos kerekek
Ízlésrendőrsééég!

Ízlésrendőrsééég!

Ízlésrendőrsééég!


Eddig sikerült görgetni magam előtt, de már muszáj megírni ezt a négykerekű tankhajót. Ugyan úriember esztétikai dolgokról nem nyit vitát, de erre az autóra nehéz azt mondani, hogy szép. A hivalkodó, nehezen emészthető luxus mintapéldánya ez a kocsi.

Bár mindenhol azt halljuk, hogy hamarosan a takarékos, apró autók kora köszönt ránk, a gazdagoknak mégis a méret a lényeg. És a Bentley tanulmány SUV-ja megadja nekik, amire vágynak.  23 colos kerekek, 600 lóerő, 800Nm, az utastérben pedig mindenből a legdrágább.
 
A szalon legnagyobb kereke 62

Vastag falak, akár egy vályogházban

Vastag falak, akár egy vályogházban

Vastag falak, akár egy vályogházban


A Mulsanne és a Continental mellett a modellpaletta harmadik tagja lehet ez a tágas belsejű, borzalmas méretű szabadidő-autó. A terepen is – haha – ütőképes luxuskocsit W12-es, hatliteres, duplaturbós motor mozgatja, de emellett a gyár korábban bemutatott motorjai – 4 literes, szintén duplaturbós V8-as, és a hibrid hajtáslánc is megfelelhetnek a tekintélyes SUV meggyőző mozgatásához – a fokozatokat pedig nyolcfokozatú váltó kapcsolgatja.

Állítólag az opera parkolójában, és a homokdűnék között – ezzel le is lőttem a kiknek szánják az autót – vagy az autópályák belső sávjában is egyaránt otthonosan mozog.

A Bentley SUV bemutatkozása videón, ahogy mi is láttuk. Az film elejének másfél percét a Madártani Intézet a szponzorálta: