Elektromos autó nélkül ma nincs jövőkép. Tudják ezt a Renault-nál gondolkodó fejek, és ezért most a Genfi Autószalonon mutatták meg mit tesznek a tiszta, szebb jövőért. Elsődleges fegyverük a mobilitás fenntartásáért vívott szellemharcban a Zoe elnevezésű teljesen elektromos kisautó. A Peugeot iOn, Citroën C-zero méretosztályában harcba szálló törpeautó nem váltja meg a világot, de azért tud néhány említésre méltó trükköt.

A Zoe nagyot lépett előre az akkumulátor töltése terén. Az új Chameleon nevű rendszer alkalmazkodik az adott körülményekhez, és mindig a lehető legnagyobb energiafelvétellel tölt. Így megfelelő delej (400 V) esetén akár fél óra alatt csurig tölthetőek a cellák, de otthoni hálózaton még mindig kilenc óráig tart a művelet. Az új rendszer így is ígéretes, a töltőoszlopok olcsóbbak elődeiknél, és ezeket használva garantált a félórás töltés.

Cikázó elektronok a hátsó lámpatestben
Az első olcsó villanyautó 15 A hatótáv papíron 210 kilométer, ami a téli városi valóságban 100 kilométerre apad, de a Zoe mindent megtesz az energiatermelésért. A fékerőt minden eddiginél nagyobb százalékban használja fel az akkumulátorok töltésére, és az új alacsony energiaigényű fűtéssel is komoly spórolást jelent.

Ezek apró lépések, de a pofás villanyos kisautó legnagyobb dobása az ára. Már 15,700 euróért beleülhet a környezettudatos tulaj, ezzel pedig utcahosszal veri a konkurenciát. Azért ebben lapul némi turpisság, az akkumulátorokat nem tartalmazza az ár, azokat bérelni kell havi 79 eurós

Akár a legjobb fagyasztók, ez a mélyzöld kategória

Akár a legjobb fagyasztók, ez a mélyzöld kategória

Akár a legjobb fagyasztók, ez a mélyzöld kategória


összegért (36 hónapos szerződés és évi 12.500 megtett kilométer esetén). Szerencsére ezért cserébe teljes körű assitance szolgáltatás jár, ami érvényes a teljesen leszipolyozott akkumulátorokra is.

A Zoe leszámolt az eddigi elektromos kisautókat jellemző puritán belsővel, a középkonzolon hatalmas, érintőképernyős LCD kijelző terpeszkedik. Mögötte már komoly szolgáltatást találunk, ötven alkalmazás várja a letöltéseket, a szokásos navigáció, diagnosztikai funkciók, zenelejátszás mellett.

A tartósteszten nálunk vendégeskedő Peugeot iOn végleg megnyert minket a villanyautózás ügyének, ezért kíváncsian várjuk majd hogy a Zoe újabb szög lesz-e a belsőégésű motorok koporsójában.