Elektromos autó nélkül ma nincs jövőkép. Tudják ezt a Renault-nál gondolkodó fejek, és ezért most a Genfi Autószalonon mutatták meg mit tesznek a tiszta, szebb jövőért. Elsődleges fegyverük a mobilitás fenntartásáért vívott szellemharcban a Zoe elnevezésű teljesen elektromos kisautó. A Peugeot iOn, Citroën C-zero méretosztályában harcba szálló törpeautó nem váltja meg a világot, de azért tud néhány említésre méltó trükköt.
A Zoe nagyot lépett előre az akkumulátor töltése terén. Az új Chameleon nevű rendszer alkalmazkodik az adott körülményekhez, és mindig a lehető legnagyobb energiafelvétellel tölt. Így megfelelő delej (400 V) esetén akár fél óra alatt csurig tölthetőek a cellák, de otthoni hálózaton még mindig kilenc óráig tart a művelet. Az új rendszer így is ígéretes, a töltőoszlopok olcsóbbak elődeiknél, és ezeket használva garantált a félórás töltés.
Ezek apró lépések, de a pofás villanyos kisautó legnagyobb dobása az ára. Már 15,700 euróért beleülhet a környezettudatos tulaj, ezzel pedig utcahosszal veri a konkurenciát. Azért ebben lapul némi turpisság, az akkumulátorokat nem tartalmazza az ár, azokat bérelni kell havi 79 eurós
összegért (36 hónapos szerződés és évi 12.500 megtett kilométer esetén). Szerencsére ezért cserébe teljes körű assitance szolgáltatás jár, ami érvényes a teljesen leszipolyozott akkumulátorokra is.
A Zoe leszámolt az eddigi elektromos kisautókat jellemző puritán belsővel, a középkonzolon hatalmas, érintőképernyős LCD kijelző terpeszkedik. Mögötte már komoly szolgáltatást találunk, ötven alkalmazás várja a letöltéseket, a szokásos navigáció, diagnosztikai funkciók, zenelejátszás mellett.
A tartósteszten nálunk vendégeskedő Peugeot iOn végleg megnyert minket a villanyautózás ügyének, ezért kíváncsian várjuk majd hogy a Zoe újabb szög lesz-e a belsőégésű motorok koporsójában.