Stílszerű volna, ha az Ebony and Ivory szólna a két szörnyeteget bemutató kis standon, de nem így van. Csupán halk beszélgetés zajlik a sarokban a bőrgarnitúrán, japánul: alighanem a svájci jakuzák rendelik meg épp legújabb szolgálati gépjárművüket. Félénken kérdezem a marcona őrt: beléphetek fotózni? Bólint. Sőt, az ajtót is kinyithatom, mondja, de be nem ülhetek. Eszem ágában sincs, nem szeretnék egy katanát a nyakcsigolyáim közé.
Japán nagyvasak, customizálva
Ősi magyar járműipari szó a customizálás: egyéniesítést, testreszabást jelent. Ezt csinálja a japán autóipar legdrágább, legnagyobb modelljeivel az Invader (Megszálló) Technologies nevű manufaktúra.
Prospektusukban így írnak magukról: „Műhelyünk küldetése felülmúlhatatlan teljesítmény, luxus, a legmodernebb dizájn és a legmagasabb minőség biztosítása high-end ügyfélkörünk számára; azt nyújtjuk nekik, amiért Japánt olyannyira tiszteli az egész világ.
Az INVADER logóval márkázott járműveket Japán legkiválóbb mérnökei készítik, olyan mesterek, kiknek vérében van a verseny, kik tudják, mi kell ahhoz: győztesnek lenni.”
A kisebb gép a Nissan Patrol alapjaira épült, a fehér szörnyeteget a 2011-es – naná – Dubaji Autószalonon mutatták be. A rendkívül visszafogott ízlésvilágú, szerény, konzervatívan elegáns stílusú dúsgazdag sejkek új játékszerének szánták hát a kocsit; nem is túl valószínű, hogy Európában tömegek pártolnak majd át hozzá a Brabus vagy AMG-tuningos GL Mercik, Hamann-tuningos X5-ösök vevőköréből.
A körbeműanyagozott Patrol-kasztni alatt 22-es kerekek kaparnak, a belteret pedig a vevő ízlésére szabja az Invader.
Kőgazdag vagy és egyéniség? Ültetett nagy terepjáró kell neked, a legértelmetlenebb és legpazarlóbb dolog, amit a jetski óta kitaláltak. Nem jó – és nem eléggé porig nyesett – az AMG G-Klasse, mert inkább japán kocsit akarsz? Akkor a Toyota Land Cruiser alapjaira épített Lexus 570 alapjaira épített Invader L60 a te autód!
5,7 literes V8-as blokk, 600 lóerő, kompresszor, karbonnal erősített kipufogórendszer, 22-es felnik, 5,5 másodperc 0-ról százra. Fíling? Megfizethetetlen. Fogyasztás? Hát az se egyszerű.
A megdöbbentő külsejű – mindazonáltal valami perverz férfiösztönre hatóan egész vonzó – szörny ára egymillió dollár felett van – de aki leteszi 13-14 Land Rover Discovery, öt Ferrari California árát a kocsiért, zártkörű klubba kerül. 225 millió forintért a száz számozott L60-as Invader egyikével térhet haza.