„Egyre több konszolidáció, egyre több együttműködés lesz” – nyilatkozta a Genfi Autószalonon kedden Carlos Ghosn, aki a Renault, illetve együttműködő partnere, a Nissan Motor Co. vezérigazgatója is.
Ghosn szerint amennyiben az autógyártók tőkekiadásaik növekedésének korlátozásával és méretgazdasági előnyök kiaknázásával törekednek megfelelő tőkemegtérülést biztosítani részvényeseiknek, akkor az együttműködés és egyesülés útját kell választaniuk
Az autóiparban várható fejlemények tipikus példájaként Ghosn a General Motors Co. és a Renault francia riválisa, a PSA Peugeot Citroën között a napokban létrejött széleskörű együttműködési megállapodást hozta fel.
„Egyáltalán nem lep meg, hogy más autógyárak is ugyanarra törekednek, amit mi már 13 éve megtettünk” – mondta Ghosn, utalva a Renault-Nissan együttműködésre. „Ez így teljesen normális dolog” – tette hozzá.
„Méretgazdasági előnyöket kiaknázni és a beruházási költségeket csökkenteni csak együttműködéssel lehet. Nincs más megoldás” – mutatott rá Carlos Ghosn, aki kifejtette, hogy keresik az együttműködést más autógyárakkal is.
A Nissan minden lehetséges eszközzel kész erősíteni a Daimler AG-vel már létrejött megállapodását, melynek keretében motorokat szállít a Mercedes-Benz-autókhoz.
Oroszországban a Renault-Nissan növelni kívánja az AvtoVAZ vállalatban bírt részesedését, de Indiában is vizsgálják más autógyárakkal köthető együttműködési megállapodások lehetőségeit.
Forrás: MTI