A B-szegmensben, azaz a kisautók között is kínál immár hibridet a Toyota. A Genfi Autószalon bemutatkozott a sorozatgyártású Yaris Hybrid.

3,5 literrel beéri a Yaris Hybrid 1
3,5 literrel beéri a Yaris Hybrid 29


A modellbe az első két Prius generációhoz hasonlóan 1,5-ös, Attkinson (és nem Otto) -ciklus szerint működő benzinmotor kerül, amelyet kiegészít egy apró villanymotor. A benzinmotor teljesítménye 55 kW (74 LE), az elektromosé 60 kW (80 LE), a hibrid rendszer együttes teljesítménye 74 kW, azaz 100 LE. Az első kerekekhez egy folyamatosan változó áttételű automata sebességváltó vezeti a nyomatékot.

Érezhetően nagy hangsúlyt fektetett a Toyota arra, hogy alacsonyan tartsa a tömeget, hiszen a hibrid rendszer 42 kilóval könnyebb, mint az Auris Hybrid esetében, igaz a motorok és akkumulátorok is kisebbek. A hibrid Yaris nikkel-fém-hidrid akkumulátorai a hátsó ülések alá kerültek, így a csomagtartó ugyanakkora, mint a hagyományos modelleknél, 286 literes.

Tekintve, hogy full-hibrid, képes csak a villanymotor használatával is közlekedni a Yaris, nagyjából két kilométert tehet meg így. A fogyasztását 3,5 literre ígéri a gyár, ami igazán impozáns, ha figyelembe vesszük a cipelt súlytöbbletet és azt a tényt, hogy a kocsi használata semmilyen kompromisszumot nem követel a normál változatokhoz képest.

11,8 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 186 km/óra. Ha kíváncsi, milyen vezetni, olvassa el kollégánk, Gajdán Miklós írását, aki az Év Autója zsűritagjaként már kipróbálhatta az autó prototípusát.

Az autó gyártása áprilisban indul, Franciaországban, a forgalmazása májusban kezdődik.