Egy kissé nagyobb hírverés is ráfért volna a Genfi Autószalonon bemutatkozott felújított Hyundai i20-ra. Attól nem pörgünk fel, hogy egy ilyen kisautó új arcot kap, de ha olyan motorral gazdagodik, amellyel a világ legtakarékosabb modellje lesz, az már döfi.

Itt a legtakarékosabb normál autó 1
Itt a legtakarékosabb normál autó 23


Pedig így van. Az i20-ba is bekerül a Kia Rióban is használt 1,1 literes turbódízel motor. A változó geometriájú turbóval szerelt háromhengeres blokk teljesítménye 75 lóerő, maximális nyomatéka 180 Nm. Hatfokozatú manuális váltó jár hozzá

Ezzel a motorral erősen visszafogott menetdinamikára képes az autó, cserébe viszont nagyon takarékos. A Blue Drive rendszer megrendelésével, amely többek között motorleállító start&top rendszert, alacsony gördülési ellenállású abroncsokat stb. is tartalmaz, a szabvány szerint ugyanis 3,2 liter gázolajat éget el, a szén-dioxid-kibocsátása pedig csupán 84 g/km. A rendszer nélkül 3,7 litert fogyaszt.

A Hyundai szerint az i20 1.1 CRDi Blue Drive a legtakarékosabb, hagyományos belsőégésű motorral szerelt autó. A Lupo 3L-t már nem gyártják, így akár igaz is lehet.

A motorpalettáról száműzték a korábbi 1,6-os dízel és benzines motorokat, helyettük van 1,4-es dízel 90 lóerővel és 1,4-es benzines 100 lóerővel, illetve egy 1,25 liter hengerűrtartalmú benzinmotor 85 LE teljesítménnyel. Ezen túlmenően módosítottak a futómű és a kormányzás hangolásán is, állítólag kissé agilisabb az autó viselkedése, mint korábban.

Külsőre az autó az i30 és i40 modellekhez hasonló orral gazdagodott, ennek megfelelően újak a fényszórók, a lökhárító a hűtőmaszk és a motorháztető is. Hátul a lámpák, illetve a lökhárító módosult kissé. Az utastérben főként annak örülhetnek a vevők, hogy mind a motortól, mind az útról érkező zajokat sikerült csökkenteni.