A Volkswagen Csoport az elkövetkező öt év során az összesen 62,4 milliárd eurós beruházási programjának több mint kétharmadát kívánja közvetve vagy közvetlenül még gazdaságosabb járművek és új hajtásrendszerek kifejlesztésére, valamint a környezetkímélőbb termelésre fordítani. Mindezt Martin Winterkorn, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke jelentette be a Genfi Autószalonon. „Egyértelmű célunk, hogy a Volkswagent környezetvédelmi szempontból is vezető autógyártóvá fejlesszük.”

Takarékos autókkal támad a  Volkswagen 1
Takarékos autókkal támad a  Volkswagen 7


Mint elhangzott, a vállalatcsoport a 2006 és 2015 közötti időszak során 30 százalékkal kívánja mérsékelni európai új autóinak széndioxid-kibocsátását. „Ezzel a Volkswagen Csoport flottája 2015-ben első ízben léphet be a rendkívül fontos 120 g/km szén-dioxid-kibocsátási határérték alá” – jelentette ki Winterkorn. Mint elmondta, ennek során minden új típusgeneráció átlagosan 10-15 százalékkal lesz gazdaságosabb elődjénél.

A flottafogyasztás csökkentésénél komoly szerepet kap az új moduláris padlólemez (MBQ), amely lehetőséget biztost, többféle motor, hajtáslánc beépítésére eltérő karosszériaméret mellett. Így a vállalatcsoport minden márkája számára elérhetővé válik az alternatív hajtási technika használata is.

A 2013-as esztendőt Winterkorn az „elektromos mobilitás” éveként jelölte meg a Volkswagen számára, az e-up! után ugyanis a csoport számos márkájának részben, illetve tisztán elektromos hajtású típusai is érkeznek majd.

Nemcsak az autók, de a termelés is tisztább lesz, mint a vezető fogalmazott: „Ennek szellemében fogalmaztuk meg célkitűzésünket, amely szerint a Volkswagen Csoport termelését 2018-ig 25 százalékkal kívánjuk környezetkímélőbbé fejleszteni.”

Mindemellett bejelentette, hogy a Volkswagen Csoport 2020-ig termelése energiaellátásának üvegházhatású gázkibocsátását 40 százalékkal kívánja csökkenteni: „Ehhez mintegy 600 millió eurót tervezünk a megújuló energiaforrások – nap-, szél- és vízenergia – kiaknázásába invesztálni.”