A nagy autógyártók, így az Opel szerint is megváltozik a jövő városi közlekedése, az emberek lemondanak az autóról, helyette kisebb, mobilabb, takarékosabb járművekkel közlednek majd. Az Opel megmutatta, milyennek képzelik ezt a járgányt.
Az Opel Genfi Autószalonon az új Astra OPC és a Mokka mellett leplezte le a RAD e-t, amely egy környezetbarát, városra tervezett design-tanulmány. Nevét a német rad, azaz kerék szóból kapta.
A RAD e egy autós elvek alapján tervezett elektromos kerékpár. Számos elemet vesz át az Opel formanyelvéből, például a bumeráng-elemeket, amelyek megjelentek már pl. az Amperán is.
A Pedelec-hajtómű alapja lítiumion akkumulátor és egy 250 wattos villanymotor, amely segíti a bringást a pedálozásban. A tereptől és az elektromos rásegítés mértékétől függően a járgány hatótávja 60 és 145 kilométer közötti változik. A RAD e csúcssebessége 25 km/óra.
Az akkumulátor teljes feltöltéséhez 2,5 óra szükséges konnektoros csatlakozás estén, de a RAD e csatlakoztatható az Opel FlexFix kerékpártartójára és autózás közben is tölthető.
Arra azonban, míg Corsák és Astrák helyett ilyenek sorakoznak egy Opel szalonban, valószínűleg még hosszú időt kell várni.