A Peugeot egész Genfi Szereplése a 208 köré épült, a többi modell csak a partvonalon asszisztált a franciák legújabb kisautójának. Érthető a rivaldafény, ez a kategória mindig hazai pálya volt a Peugeot számára.

A 207-est leváltó újdonság minden porcikája friss, és új, szokatlan irányvonalat mutat. Hátat fordít az autógyártást jellemző méretnövekedésnek, könnyebb, kisebb elődjénél. A tömeget átlagban 110 kilogrammal csökkentették és a kisebb külső méretek ellenére nőtt a belső helykínálat és a csomagtartó mérete.

Persze még mindig körülölel a francia szupermini, de a térérzeten sokat segít a kiállított modelleken kivétel nélkül megtalálható panorámatető. A fogyáshoz új kabát dukál, a karosszéria minden eleme szakít az elődöt jellemző formanyelvvel. Nincs már hatalmasra tátott oroszlánszáj és végtelenségig nyújtott macskaszem.

A Peugeot 208 zömök aszfaltgombóc lett, tele figyelemre érdemes részletekkel, mintha csak a Citroën DS3 stílusa lett volna irányadó a tervezők számára

XY névvel egy eleganciában fürdő tanulmány is helyet kapott Genfben

XY névvel egy eleganciában fürdő tanulmány is helyet kapott Genfben

A Peugeot 208 zömök aszfaltgombóc lett, tele figyelemre érdemes részletekkel, mintha csak a Citroën DS3 stílusa lett volna irányadó a tervezők számára. Nem sajnálták a krómot, a ködfényszórók fészkére, a hűtőrácsra és a visszapillantó tükrökre egyaránt jutott csillogás.  A Led falak cikázó fénye dobott a hangulaton, de a Peugeot 208 látványa mégsem szívdöglesztő, inkább a visszafogottabb 508 stílusát követi.
Ígéretes a belső, érdekes a kisméretű kormány és a magasra tolt műszeregység megoldása

Ígéretes a belső, érdekes a kisméretű kormány és a magasra tolt műszeregység megoldása

Ígéretes a belső, érdekes a kisméretű kormány és a magasra tolt műszeregység megoldása


Belül az apró, vaskos kormány ragadja meg a tekintetet, rég láttunk ilyen picire szabott volánt, mintha egy szimulátorról szerelték volna át a franciák. Meglepő volt még a puha, süppedős, régi hagyományokat idéző ülés, remélhetőleg a vezetés élményfaktorát is a 205-ös irányába fejlesztették. A tapintható minőség most még nem árul el semmit, bár megelőlegezünk egy piros pontot, ha a szériagyártás megőrzi a Genfben megszellőztetett nívót.

Motorok terén szintén kapunk újdonságot, a háromhengeres benzinesek 1.0 és 1.2 literes kivitelben (68 illetve 82 lóerő) jönnek, mindössze 99 g/km szén-dioxid kibocsájtással, és 4,3 literes átlagfogyasztással.  A paletta felső vége a megszokott marad, az 1.4-es 95 lovastól egészen a 155 lóerős turbós 1.6 literesig.  A dízelek e-HDI start-stop rendszerrel felvértezve készek a koplalásra.
 

A márka tökösségét a 208 GTi koncepció igyekezett demonstrálni. Komoly eltéréseket külsőre nem mutatott a mezei 208-asokhoz képest, de az 1.6 literes turbómotor 200 lóereje és 254 Nm nyomatéka mókás játékszert sejtet, ami remélhetőleg felér a nyolcvanas évek ikonjához a 205 GTI-hez (Na jó ez nagyon optimista gondolat, reméljük megállja a helyét a mai izmosabb kisautók között:).