Ahogy közeledik a szériaváltozat genfi világpremierje, úgy találkozhatunk egyre sűrűbben a McLaren új szupersportkocsijával, a P1-el.
Híres versenypályák alaprajzát szőtték bele a rejtőmintába a P1 dizájnerei

Híres versenypályák alaprajzát szőtték bele a rejtőmintába a P1 dizájnerei

Híres versenypályák alaprajzát szőtték bele a rejtőmintába a P1 dizájnerei


A világ legjobban vezethető közúti és pályaautója – ezt az egyszerű célt tűzte ki maga elé a McLaren, amikor belefogott a P1 szuperkupé Forma 1-es folyamatokkal és rendszerekkel megtámogatott fejlesztésébe.

Az MP4-12C alapjaira épülő autóról eddig viszonylag kevés konkrét részlet került napvilágra – ilyen a 6000 N leszorítóerőt biztosító hátsó szárny, a szénszálas karosszéria vagy az orrban elhelyezett, aktív aerodinamikai elemek. Megalapozott becslés viszont csupán a KERS rendszerrel megtámogatott 3.8 V8-as 700 lóerőt meghaladó teljesítménye, az ötszáz darabosra taksált szériaszám, vagy a negyedmilliárd forintos nettó vételár.

Most közzétették néhány beszállítójuk személyét (Akebono fékek, Pirelli abroncsok és Mobil 1 kenő- és hűtőanyagok lesznek az autóban), egyéb tényeket azonban továbbra sem kaptunk a gyártól. Itt van viszont helyette valami még izgalmasabb: a P1 pályatesztjéről készített videó, amely végre mozgásban láttatja az áramvonalas csodát.



Az autó immár bizonyosan ott lesz Genfben, ahogy mi is, így első kézből tudunk beszámolni olvasóinknak minden további részletről.