Ütősen néz ki, annál is nagyobbat szól terepen a Jeep Wrangler Rubicon jubileumi különkiadása
Egy Jeep, lehetetlen terepekre 17


Ha egy szolgáltató vagy gyártó le szeretné nyűgözni rajongótáborának legkeményebb magját, célszerű olyan hivatkozásokat keresnie, amelyeket kizárólag bennfentesek érthetnek. Ezt a bölcseletet tette magáévá tíz évvel ezelőtt a Jeep valamelyik okos marketingese, amikor kitalálta, hogy a Wrangler ultrakemény terepre szánt, gyári tuningos változatát a Jeep gyári próbapályájáról kellene elnevezni.

A „pálya” itt nem konkrétan értendő, a gyári annál inkább: a Jeep mérnökei évtizedek óta az észak-amerikai offroad közösség egyik kedvenc helyszínén, a kaliforniai Rubicon hegyi ösvényen tesztelgetik prototípusaikat.

Így született meg a Rubicon, és mivel ha elég erős egy legenda, azt többször is meg lehet lovagolni, idén életre hívták a Rubicon tizedik évfordulójára piacra bocsátandó, limitált szériás Wranglert is.

Egy Jeep, lehetetlen terepekre 18 A harmadik negyedévben piacra lépő, hangzatos nevű Jeep Wrangler Rubicon 10th Anniversary Edition első pillantásra nem tűnik többnek ficsúrterepjárónál: rikító piros bőrülések (fekete is kérhető), egyedi, csilivili felnik, matricák és logók, no meg egy jobbára értelmetlen, de vagány megjelenésű dupla légbeömlő a gépházfedélen…

Egy Jeep, lehetetlen terepekre 19


Csakhogy a Jeep egyike a világ azon kevés autómárkáinak, amely igyekszik körme szakadtáig hű maradni eredeti értékeihez. Ezért a terepspecialista Rubicon jubileumi példányának magán a Rubiconon is túl kell tennie: elöl-hátul nagy teherbírású Dana 44 tengelyeket szereltek alá; a 2,8 literes dízelmotor (200 LE, 460 Nm) vagy a 3.6 V6 benzines (284 LE, 347 Nm) kézzel kapcsolható felezőn, illetve gombnyomásra aktiválható első és hátsó differenciálzáron keresztül viszi a talajra erejét. Elöl kiiktatható stabilizátort kapott a futómű, így terepen rettenetes artikulációra képes, aszfalton viszont csekély(ebb) oldaldőléssel veszi a kanyarokat.

A Jeep szerint a gyári fejlesztésű terepjárók közül egy sincs, amely aszfalttól távol legyőzné az autót. Ezzel a merész állítással nyilván örömmel vitába szállnának a konkurens márkák hívei, de annak valóságtartalma legkorábban a harmadik negyedévben tehető próbára: akkor kezdődik ugyanis a limitált széria forgalmazása.