Hatalmas légbeömlők, karbon-kerámia féktárcsák, hűtőnyílások – és hátsó ülések?! Bizony, az olaszok kupéjának tavaly még csak kétszemélyes kivitelben kínált csúcsverziója idén 2+2-es konfigurációban is elkészült.
Ez ugyan alapvetően ellent mond az MC Stradale koncepciójának – azaz hogy a pályaalkalmasság, a tömeg kíméletlen csökkentése érdekében a modellben semmi keresnivalója nincs a hátsó üléseknek -, de hát gyártó tervez, piac végez: ha van kereslet a két üléssoros szuperkupéra, azt ki kell elégíteni.Nem mintha a 4,7 literes nyolchengeres 460 lóereje és a tavalyi (kétüléses) modell 1780 kilós menetkész tömege fényében nem volna teljesen mindegy két kistermetű utas ide vagy oda – főleg, hogy a motorházfedélen és egyéb pontokon alkalmazott szénszálas elemek révén néhány kilót vissza is nyer a 4,9 méteres kupé.
Ez utóbbiak egyébként talán azokat is meggyőzik az idei évad erényeiről, akik amúgy nehezen emelkednének felül a hátsó ülések problematikáján. Ráadásul nem hétköznapi karbonpanelekről van szó: a motorházfedélbe például a Maserati Trofeo kupasorozat versenyautóiról ellesett módon öblös szívónyílást vágtak, ami meglepően jól áll a letisztult, elegáns vonalvezetésű autónak. Új kovácsolt alumínium felniket is terveztek az autóhoz, de maradt a régi 20 colos méret.
A menetdinamika nem változott: a hatfokozatú robotváltóval szerelt autó végsebessége 303 km/óra, álló helyzetből 4,5 mp alatt gyorsul százra.