A Peugeot sem tudta kivárni a világpremiert: jövő heti színre lépése előtt majdnem mindent elárult új városi kisterepeséről, az Opel Mokka és a Renault Captur ellenlábasáról.

Összkerékhajtás helyett elektronikus tapadászabályozás teszi magabiztossá a 4,16 méteres Peugeot 2008-at
Itt a Peugeot városi terepjárója 15 A 2008 4,16 méter hosszú, 1,74 széles, azaz ahová a 3,96 méteres 208 befért, oda kis szerencsével nagyobb rokona is be tud parkolni. Megjelenésében szintén a 208-at idézi, a szögletes körvonalú fényszóróktól a hűtőmaszkba belógó felső ajakon át a hátsó lámpa kiflijéig.

A belső teret újfent a 208 rokonsága határozza meg, nem csak a komplett műszerfal, de a 2,54 méteres tengelytáv diktálta helykínálat is azonos – kivéve persze a nagyobb fejtérből adódó előnyt. Nem csak a fejnek, a csomagoknak is több helyet biztosít a 2008 egy jó húsz százalékkal: a poggyásztérben 360-1194 literrel gazdálkodhatunk, amiből azonban 22 a padló alá esik.

Itt a Peugeot városi terepjárója 16 Amilyen kompakt, olyan gazdag a modell motorválasztéka:  három- és négyhengeres szívó, illetve turbós benzinmotorok 82-130 lóerővel, dízelek 68-115 lóerő között. Két motor is kevesebb mint 100 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, az igazán nagy dobás, a hibrid hajtáslánc azonban egyelőre hiányzik.

Mivel összkerékhajtást az adhatna az autónak, egyelőre marad az elsőkerék-hajtás, amit viszont a márka megszokott elektronikus tapadásszabályozó rendszere tupíroz fel annyira, hogy ha terepen nem is, de mostoha időjárási körülmények között javítson a modell menettulajdonságain.