Szerkezete szénszálas kompozitok és alumínium felhasználásával készült, motorblokkja teljes egészében könnyűfém építésű, és a hátsó kerekeket hajtja. Középen elhelyezett motorja minden egyes lóerejére kevesebb mint 4 kiló jut: a négy méter alatti 4C-val saját jövőjét válthatja meg az Alfa Romeo
Szerkezete szénszálas kompozitok és alumínium felhasználásával készült, motorblokkja teljes egészében könnyűfém építésű, és a hátsó kerekeket hajtja. Középen elhelyezett motorja minden egyes lóerejére kevesebb mint 4 kiló jut: a négy méter alatti 4C-val saját jövőjét válthatja meg az Alfa Romeo
Fotó megosztása:
Az Alfától négyajtós kupétanulmány is érkezik, amely lélegzetelállítóan harmonikus - kár, hogy dizájnjának nem sok köze van a márka aktuális formanyelvéhez. A 4,7 méteres járgányt a torinói IDE formatervezői egyetem mesterkurzusának hallgató és az autógyár saját formatervezői közösen álmodtak meg.
Az Alfától négyajtós kupétanulmány is érkezik, amely lélegzetelállítóan harmonikus - kár, hogy dizájnjának nem sok köze van a márka aktuális formanyelvéhez. A 4,7 méteres járgányt a torinói IDE formatervezői egyetem mesterkurzusának hallgató és az autógyár saját formatervezői közösen álmodtak meg.
Fotó megosztása:
Annyi üzemanyagból, amivel egy apró robogó elpöfög - a hivatalos adatok szerint 1,5 l/100km az átlagfogyasztás - az A3 e-tron lenyűgöző dinamizmust hoz ki: a 7,6 másodperces gyorsulás százra, és a 222 km/óra végsebesség nem hangzik kompromisszumos megoldásnak.
Annyi üzemanyagból, amivel egy apró robogó elpöfög - a hivatalos adatok szerint 1,5 l/100km az átlagfogyasztás - az A3 e-tron lenyűgöző dinamizmust hoz ki: a 7,6 másodperces gyorsulás százra, és a 222 km/óra végsebesség nem hangzik kompromisszumos megoldásnak.
Fotó megosztása:
Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait. Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja, legnagyobb teljesítménye 310 lóerő.
Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait. Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja, legnagyobb teljesítménye 310 lóerő.
Fotó megosztása:
Ahogy az alapmodelleket fél év különbséggel vezette be az Audi, az új S3 Sportback is öt hónapot késett a háromajtós csúcsmodellhez képest. Technikájában tökéletesen megegyezik azzal, motorja 5500/percnél 300 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm 1800-5500/perc között.
Ahogy az alapmodelleket fél év különbséggel vezette be az Audi, az új S3 Sportback is öt hónapot késett a háromajtós csúcsmodellhez képest. Technikájában tökéletesen megegyezik azzal, motorja 5500/percnél 300 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm 1800-5500/perc között.
Fotó megosztása:
625 lóerő, 800 Nm, 322 km/óra a Flying Spur gyorsmérlege. Karosszéria alacsonyabb, sportosabb rajzolata nem feltétlenül fog tetszeni a puritán értékek kedvelőinek, de az átdolgozott karosszériaszerkezet jóval merevebb, mint eddig. Esztétikai érdekességként új árnyalattal: egy ritka bíbor gyémántot idéző tónussal gazdagodott a több mint százféle színt tartalmazó választék.
625 lóerő, 800 Nm, 322 km/óra a Flying Spur gyorsmérlege. Karosszéria alacsonyabb, sportosabb rajzolata nem feltétlenül fog tetszeni a puritán értékek kedvelőinek, de az átdolgozott karosszériaszerkezet jóval merevebb, mint eddig. Esztétikai érdekességként új árnyalattal: egy ritka bíbor gyémántot idéző tónussal gazdagodott a több mint százféle színt tartalmazó választék.
Fotó megosztása:
A 2004-es Bertone Vanquish kombi-koncepció folytatásának tekinthető Shooting Brake egyelőre tanulmány, és jelen formájában valószínűleg az is marad, noha több mint fél évszázados együttműködés után vélhetően egy srófra jár a két vállalat vezetőinek az agya, a meredek farú kombi tehát alighanem találkozik a britek ízlésével.
A 2004-es Bertone Vanquish kombi-koncepció folytatásának tekinthető Shooting Brake egyelőre tanulmány, és jelen formájában valószínűleg az is marad, noha több mint fél évszázados együttműködés után vélhetően egy srófra jár a két vállalat vezetőinek az agya, a meredek farú kombi tehát alighanem találkozik a britek ízlésével.
Fotó megosztása:
Pontosan húsz centiméterrel hosszabb az új GT az eleve méretes Touring kombiverziónál: 4824 mm-es hosszával és 2920 mm-es tengelytávjával egyenesen a BMW 5 felségterületére merészkedik a 3-as széria ferdehátú kivitele, amely a BMW 5 Gran Turismo mintájára buszlimuzinos értékekkel ruházza fel az alapmodellt.
Pontosan húsz centiméterrel hosszabb az új GT az eleve méretes Touring kombiverziónál: 4824 mm-es hosszával és 2920 mm-es tengelytávjával egyenesen a BMW 5 felségterületére merészkedik a 3-as széria ferdehátú kivitele, amely a BMW 5 Gran Turismo mintájára buszlimuzinos értékekkel ruházza fel az alapmodellt.
Fotó megosztása:
Már 2014-ben megérkezhet Európa egyes piacaira a Chevrolet Spark elektromos kivitele. A kisautó tengeren inneni verzióját márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be a gyár. 20 perces gyorstöltéssel, 130 lóerős villanymotorral érkezik majd.
Már 2014-ben megérkezhet Európa egyes piacaira a Chevrolet Spark elektromos kivitele. A kisautó tengeren inneni verzióját márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be a gyár. 20 perces gyorstöltéssel, 130 lóerős villanymotorral érkezik majd.
Fotó megosztása:
A Technospace legfőbb újdonságra a kémfotókról már látott, alaposan átdolgozott orrész: hagyományos fényszóró helyett osztott lámpatestet kapott a tanulmány. Az új egyterű 4,43 méter hosszú és 1,61 méter magas. Ezzel négycentivel rövidebb és öttel alacsonyabb a kifutó modellnél, csomagtartója mégis tágasabb annál
A Technospace legfőbb újdonságra a kémfotókról már látott, alaposan átdolgozott orrész: hagyományos fényszóró helyett osztott lámpatestet kapott a tanulmány. Az új egyterű 4,43 méter hosszú és 1,61 méter magas. Ezzel négycentivel rövidebb és öttel alacsonyabb a kifutó modellnél, csomagtartója mégis tágasabb annál
Fotó megosztása:
Genfben megtudjuk, hogyan is fest a Ferrari, egymillió eurós szuperautója. Bár aki venni akar, az könnyen lehet, hogy már elkésett: Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler csoport ügyvezetője nemrégiben egy rendezvényen elkottyintotta, hogy a limitált szériában gyártott modellt már kiárusították.
Genfben megtudjuk, hogyan is fest a Ferrari, egymillió eurós szuperautója. Bár aki venni akar, az könnyen lehet, hogy már elkésett: Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler csoport ügyvezetője nemrégiben egy rendezvényen elkottyintotta, hogy a limitált szériában gyártott modellt már kiárusították.
Fotó megosztása:
Az egykori Ford Fusion helyén a B-Max által hagyott lyukat betömni hivatott EcoSport háromféle erőforrással debütál: az alapmotor egy 110 lovas, 1,5 literes benzines, a high-techet az egyliteres turbómotor képviseli 125 lóerővel, a kötelező dízelvonalat a 90 lovas 1.5 TDCI viszi.
Az egykori Ford Fusion helyén a B-Max által hagyott lyukat betömni hivatott EcoSport háromféle erőforrással debütál: az alapmotor egy 110 lovas, 1,5 literes benzines, a high-techet az egyliteres turbómotor képviseli 125 lóerővel, a kötelező dízelvonalat a 90 lovas 1.5 TDCI viszi.
Fotó megosztása:
Tíz centiméterrel hosszabb tengelytáv, 225 mm-rel nagyobb karosszéria, plusz egy centi magasság: a Grand Santa Fe érezhetően nagyobb lesz alapmodelljénél.
Tíz centiméterrel hosszabb tengelytáv, 225 mm-rel nagyobb karosszéria, plusz egy centi magasság: a Grand Santa Fe érezhetően nagyobb lesz alapmodelljénél.
Fotó megosztása:
3.8 literes V8-as twin turbo és a villanymotor duója 916 lóerőt és 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel, maximum 20 kilométert tud megtenni.
3.8 literes V8-as twin turbo és a villanymotor duója 916 lóerőt és 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel, maximum 20 kilométert tud megtenni.
Fotó megosztása:
Genfben fogja leleplezni két új tanulmányát a Mitsubishi. A GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck egy duplafülkés pick-up, agresszív, futurisztikus vonalakkal, és egy tiszta üzemű dízelmotorra épülő hibrid hajtáslánccal. A CA-MiEV városi célú, kifejezetten aerodinamikus jármű, alacsony tömeggel és kompakt méretekkel. Az autó állítólag 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Genfben fogja leleplezni két új tanulmányát a Mitsubishi. A GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck egy duplafülkés pick-up, agresszív, futurisztikus vonalakkal, és egy tiszta üzemű dízelmotorra épülő hibrid hajtáslánccal. A CA-MiEV városi célú, kifejezetten aerodinamikus jármű, alacsony tömeggel és kompakt méretekkel. Az autó állítólag 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Fotó megosztása:
Kizárólag hatfokozatú kéziváltóval, fix tetős kivitelben lesz kapható a Nissan 370Z feljavított kivitele, és már ez is jelzi, hogy nem korzózásra termett izomautó, hanem valódi sportambíciókat dédelgető jármű született.
Kizárólag hatfokozatú kéziváltóval, fix tetős kivitelben lesz kapható a Nissan 370Z feljavított kivitele, és már ez is jelzi, hogy nem korzózásra termett izomautó, hanem valódi sportambíciókat dédelgető jármű született.
Fotó megosztása:
Az új Note formavilágát alapjaiban már tavaly ilyenkor megismerhettük; az akkori előtanulmánnyal gyakorlatilag azonos a márciusban színre lépő sorozatgyártású modell. Európában a többi piacoktól eltérő orrészt és irányjelzőkkel kiegészített, szépen megformázott külső tükröket kap az új Note.
Az új Note formavilágát alapjaiban már tavaly ilyenkor megismerhettük; az akkori előtanulmánnyal gyakorlatilag azonos a márciusban színre lépő sorozatgyártású modell. Európában a többi piacoktól eltérő orrészt és irányjelzőkkel kiegészített, szépen megformázott külső tükröket kap az új Note.
Fotó megosztása:
Genfben mutatkozik be hús-vér valójában az Opel Adam Rocks, amelyet a piac első városi törpe crossovereként aposztrofál a gyár. Noha egyelőre csak rajzokat adtak közre az autóról, a lényeg azokról is felmérhető. A 3,7 méteres autó teljesen átrajzolt lökhárítókat kap, amelyeket, akárcsak a kerékíveket, vaskos műanyag betétek tesznek robusztussá és koccanásállóvá.
Genfben mutatkozik be hús-vér valójában az Opel Adam Rocks, amelyet a piac első városi törpe crossovereként aposztrofál a gyár. Noha egyelőre csak rajzokat adtak közre az autóról, a lényeg azokról is felmérhető. A 3,7 méteres autó teljesen átrajzolt lökhárítókat kap, amelyeket, akárcsak a kerékíveket, vaskos műanyag betétek tesznek robusztussá és koccanásállóvá.
Fotó megosztása:
Bizarr ötlet egy olajipari vállalattal összefogni egy ultraspórolós tanulmány megépítéséhez, a Peugeot mégis régi partnerével, a Totallal állt össze a projekthez. A Genfben bemutatkozó tanulmány még javában készül, a 208 HYbrid FE (fun and efficient, azaz élvezetes és gazdaságos) koncepció megteremtéséhez komoly aerodinamikai fejlesztésekre, tömegcsökkentésre és hajtáslánc-optimalizációra lesz szükség.
Bizarr ötlet egy olajipari vállalattal összefogni egy ultraspórolós tanulmány megépítéséhez, a Peugeot mégis régi partnerével, a Totallal állt össze a projekthez. A Genfben bemutatkozó tanulmány még javában készül, a 208 HYbrid FE (fun and efficient, azaz élvezetes és gazdaságos) koncepció megteremtéséhez komoly aerodinamikai fejlesztésekre, tömegcsökkentésre és hajtáslánc-optimalizációra lesz szükség.
Fotó megosztása:
Akkumulátor helyett nagynyomású légtartály, elektromos helyett hidraulikus motor, a többi stimmel: nagy vonalakban ennyit kell tudni arról a Hybrid Air hajtásláncról, amelyet a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő francia PSA konszern fejlesztett ki, és amely a várakozások szerint nem csak olcsóbb, de takarékosabb vetélytársa is lehet az immár hagyományosnak számító elektromos hibrideknek.
Akkumulátor helyett nagynyomású légtartály, elektromos helyett hidraulikus motor, a többi stimmel: nagy vonalakban ennyit kell tudni arról a Hybrid Air hajtásláncról, amelyet a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő francia PSA konszern fejlesztett ki, és amely a várakozások szerint nem csak olcsóbb, de takarékosabb vetélytársa is lehet az immár hagyományosnak számító elektromos hibrideknek.
Fotó megosztása:
Két tanulmányautóval fűszerezi első sorozatgyártású modelljének világpremierjét a kínai-izraeli Qoros autómárka. Formailag nem különösebben izgalmas, annál érdekesebb a tervezett hajtáslánca. Az 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotor az orrban, keresztben kapott helyet, a főtengelyre a váltó elé építették be a hibrid üzemmódnál elengedhetetlen, sűrű ki-bekapcsolást magára vállaló indítómotort, amely egyben áramfejlesztőként is szolgál.
Két tanulmányautóval fűszerezi első sorozatgyártású modelljének világpremierjét a kínai-izraeli Qoros autómárka. Formailag nem különösebben izgalmas, annál érdekesebb a tervezett hajtáslánca. Az 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotor az orrban, keresztben kapott helyet, a főtengelyre a váltó elé építették be a hibrid üzemmódnál elengedhetetlen, sűrű ki-bekapcsolást magára vállaló indítómotort, amely egyben áramfejlesztőként is szolgál.
Fotó megosztása:
Arra már régen rájöttek az autógyártók, hogy mitől lehet tágas akár egy városi kisautó is: a sarkokba helyezett kerekeknek köszönhetően a hosszabb tengelytáv eredménye a tágasabb utastér. Ezt a receptet fűszerezte tovább a Rinspeed új MicroMax koncepciójával.
Arra már régen rájöttek az autógyártók, hogy mitől lehet tágas akár egy városi kisautó is: a sarkokba helyezett kerekeknek köszönhetően a hosszabb tengelytáv eredménye a tágasabb utastér. Ezt a receptet fűszerezte tovább a Rinspeed új MicroMax koncepciójával.
Fotó megosztása:
A Ghost rövidített padlólemezére készülő kupé igazi kompakt darab lesz, mármint Rolls-Royce mércével mérve. Tengelytávja várhatóan alig haladja meg a három métert, az egész autót 5,2 méteresre saccolják a brit szaklapok.
A Ghost rövidített padlólemezére készülő kupé igazi kompakt darab lesz, mármint Rolls-Royce mércével mérve. Tengelytávja várhatóan alig haladja meg a három métert, az egész autót 5,2 méteresre saccolják a brit szaklapok.
Fotó megosztása:
Alaphelyzetben nem érdemel néhány mondatnál többet egy olyan modell, amely csak ajtajai számában különbözik egy már ismert típustól. Csakhogy a Seat a két hátsó ajtó mellett 35 millimétert is elvett a Leontól a most bemutatott SC (Sports Coupe) fejlesztése során.
Alaphelyzetben nem érdemel néhány mondatnál többet egy olyan modell, amely csak ajtajai számában különbözik egy már ismert típustól. Csakhogy a Seat a két hátsó ajtó mellett 35 millimétert is elvett a Leontól a most bemutatott SC (Sports Coupe) fejlesztése során.
Fotó megosztása:
A formavilág a szedánhoz hasonlóan sarkosabb, elegánsabb. Különösen szembeötlő a karosszéria hátsó sarkainak soklapú kidolgozása, illetve a D-oszlop töve, ahol az eddigi lekerekített, fényezett idomot szögletes krómcsücsök váltotta.
A formavilág a szedánhoz hasonlóan sarkosabb, elegánsabb. Különösen szembeötlő a karosszéria hátsó sarkainak soklapú kidolgozása, illetve a D-oszlop töve, ahol az eddigi lekerekített, fényezett idomot szögletes krómcsücsök váltotta.
Fotó megosztása:
Kifejezetten erőteljesnek ígérkezik az orr alsó része, széles légbeömlő, vaskos ködfényház és kartervédő lemez gondoskodik a kvázi-terepjáróhoz méltó megjelenésről.
Kifejezetten erőteljesnek ígérkezik az orr alsó része, széles légbeömlő, vaskos ködfényház és kartervédő lemez gondoskodik a kvázi-terepjáróhoz méltó megjelenésről.
Fotó megosztása:
Az új trendet félrelökve a ferdehátú modellel azonos tengelytávra húzta fel kompakt kombiját a Toyota. A 285 milliméteres hosszgyarapodás ilyenformán teljes egészében a csomagteret erősíti.
Az új trendet félrelökve a ferdehátú modellel azonos tengelytávra húzta fel kompakt kombiját a Toyota. A 285 milliméteres hosszgyarapodás ilyenformán teljes egészében a csomagteret erősíti.
Fotó megosztása:
Formatanulmányként a vásárlói reakciókat hivatott felmérni, de ebben a szerepkörében nyitott kapukat dönget: elképzelhetetlen, hogy ne odaadó rajongás fogadná a hívek körében a sikeres GT86 roadster kivitelét.
Formatanulmányként a vásárlói reakciókat hivatott felmérni, de ebben a szerepkörében nyitott kapukat dönget: elképzelhetetlen, hogy ne odaadó rajongás fogadná a hívek körében a sikeres GT86 roadster kivitelét.
Fotó megosztása:
A műfajtól elvárt módosításokat egytől egyig elvégezték. A hasmagasság növelésének mértékéről nem tesz említést a szűkszavú előzetes tájékoztató; a két évvel ezelőtt prezentált előtanulmány 15 milliméteres emelést kapott, ami persze nem kötelezi semmire a gyárat.
A műfajtól elvárt módosításokat egytől egyig elvégezték. A hasmagasság növelésének mértékéről nem tesz említést a szűkszavú előzetes tájékoztató; a két évvel ezelőtt prezentált előtanulmány 15 milliméteres emelést kapott, ami persze nem kötelezi semmire a gyárat.
Fotó megosztása:
A legkiválóbb sportkocsik receptje szerint készült, de a lenyűgöző menetteljesítmények helyett a gazdaságos üzemre helyezi a hangsúlyt a Volkswagen ultra könnyű, hihetetlenül áramvonalas, alacsony tömegközéppontú kétülésese.
A legkiválóbb sportkocsik receptje szerint készült, de a lenyűgöző menetteljesítmények helyett a gazdaságos üzemre helyezi a hangsúlyt a Volkswagen ultra könnyű, hihetetlenül áramvonalas, alacsony tömegközéppontú kétülésese.
Fotó megosztása:
Lassan elkezdődik az autós világ egyik legfontosabb eseménye, a Genfi Autószalon. Összeszedtünk pár újdonságot, amelyet itt mutatnak amjd be.
Lassan elkezdődik az autós világ egyik legfontosabb eseménye, a Genfi Autószalon. Összeszedtünk pár újdonságot, amelyet itt mutatnak amjd be.
Fotó megosztása:
Szerkezete szénszálas kompozitok és alumínium felhasználásával készült, motorblokkja teljes egészében könnyűfém építésű, és a hátsó kerekeket hajtja. Középen elhelyezett motorja minden egyes lóerejére kevesebb mint 4 kiló jut: a négy méter alatti 4C-val saját jövőjét válthatja meg az Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C
Szerkezete szénszálas kompozitok és alumínium felhasználásával készült, motorblokkja teljes egészében könnyűfém építésű, és a hátsó kerekeket hajtja. Középen elhelyezett motorja minden egyes lóerejére kevesebb mint 4 kiló jut: a négy méter alatti 4C-val saját jövőjét válthatja meg az Alfa Romeo
További infók itt.
Az Alfától négyajtós kupétanulmány is érkezik, amely lélegzetelállítóan harmonikus – kár, hogy dizájnjának nem sok köze van a márka aktuális formanyelvéhez. A 4,7 méteres járgányt a torinói IDE formatervezői egyetem mesterkurzusának hallgató és az autógyár saját formatervezői közösen álmodtak meg.
Alfa Romeo Gloria Az Alfától négyajtós kupétanulmány is érkezik, amely lélegzetelállítóan harmonikus – kár, hogy dizájnjának nem sok köze van a márka aktuális formanyelvéhez. A 4,7 méteres járgányt a torinói IDE formatervezői egyetem mesterkurzusának hallgató és az autógyár saját formatervezői közösen álmodtak meg.
További infók itt.
Annyi üzemanyagból, amivel egy apró robogó elpöfög – a hivatalos adatok szerint 1,5 l/100km az átlagfogyasztás – az A3 e-tron lenyűgöző dinamizmust hoz ki: a 7,6 másodperces gyorsulás százra, és a 222 km/óra végsebesség nem hangzik kompromisszumos megoldásnak.
Audi A3 e-tron
Annyi üzemanyagból, amivel egy apró robogó elpöfög – a hivatalos adatok szerint 1,5 l/100km az átlagfogyasztás – az A3 e-tron lenyűgöző dinamizmust hoz ki: a 7,6 másodperces gyorsulás százra, és a 222 km/óra végsebesség nem hangzik kompromisszumos megoldásnak.
További infók itt.
Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait. Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja, legnagyobb teljesítménye 310 lóerő.
Audi RS Q3
Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait. Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja, legnagyobb teljesítménye 310 lóerő.
További infók itt.
Ahogy az alapmodelleket fél év különbséggel vezette be az Audi, az új S3 Sportback is öt hónapot késett a háromajtós csúcsmodellhez képest. Technikájában tökéletesen megegyezik azzal, motorja 5500/percnél 300 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm 1800-5500/perc között.
Audi A3 Sportback
Ahogy az alapmodelleket fél év különbséggel vezette be az Audi, az új S3 Sportback is öt hónapot késett a háromajtós csúcsmodellhez képest. Technikájában tökéletesen megegyezik azzal, motorja 5500/percnél 300 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm 1800-5500/perc között.
További infók itt.
625 lóerő, 800 Nm, 322 km/óra a Flying Spur gyorsmérlege. Karosszéria alacsonyabb, sportosabb rajzolata nem feltétlenül fog tetszeni a puritán értékek kedvelőinek, de az átdolgozott karosszériaszerkezet jóval merevebb, mint eddig. Esztétikai érdekességként új árnyalattal: egy ritka bíbor gyémántot idéző tónussal gazdagodott a több mint százféle színt tartalmazó választék.
Bentley Flying Spur
625 lóerő, 800 Nm, 322 km/óra a Flying Spur gyorsmérlege. Karosszéria alacsonyabb, sportosabb rajzolata nem feltétlenül fog tetszeni a puritán értékek kedvelőinek, de az átdolgozott karosszériaszerkezet jóval merevebb, mint eddig. Esztétikai érdekességként új árnyalattal: egy ritka bíbor gyémántot idéző tónussal gazdagodott a több mint százféle színt tartalmazó választék.
További infók itt.
A 2004-es Bertone Vanquish kombi-koncepció folytatásának tekinthető Shooting Brake egyelőre tanulmány, és jelen formájában valószínűleg az is marad, noha több mint fél évszázados együttműködés után vélhetően egy srófra jár a két vállalat vezetőinek az agya, a meredek farú kombi tehát alighanem találkozik a britek ízlésével.
Bertone Aston Martin Rapide Shooting Brake
A 2004-es Bertone Vanquish kombi-koncepció folytatásának tekinthető Shooting Brake egyelőre tanulmány, és jelen formájában valószínűleg az is marad, noha több mint fél évszázados együttműködés után vélhetően egy srófra jár a két vállalat vezetőinek az agya, a meredek farú kombi tehát alighanem találkozik a britek ízlésével.
További infók itt.
Pontosan húsz centiméterrel hosszabb az új GT az eleve méretes Touring kombiverziónál: 4824 mm-es hosszával és 2920 mm-es tengelytávjával egyenesen a BMW 5 felségterületére merészkedik a 3-as széria ferdehátú kivitele, amely a BMW 5 Gran Turismo mintájára buszlimuzinos értékekkel ruházza fel az alapmodellt.
BMW 3 GT
Pontosan húsz centiméterrel hosszabb az új GT az eleve méretes Touring kombiverziónál: 4824 mm-es hosszával és 2920 mm-es tengelytávjával egyenesen a BMW 5 felségterületére merészkedik a 3-as széria ferdehátú kivitele, amely a BMW 5 Gran Turismo mintájára buszlimuzinos értékekkel ruházza fel az alapmodellt.
További infók itt.
Már 2014-ben megérkezhet Európa egyes piacaira a Chevrolet Spark elektromos kivitele. A kisautó tengeren inneni verzióját márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be a gyár. 20 perces gyorstöltéssel, 130 lóerős villanymotorral érkezik majd.
Chevrolet Spark EV
Már 2014-ben megérkezhet Európa egyes piacaira a Chevrolet Spark elektromos kivitele. A kisautó tengeren inneni verzióját márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be a gyár. 20 perces gyorstöltéssel, 130 lóerős villanymotorral érkezik majd.
További infók itt.
A Technospace legfőbb újdonságra a kémfotókról már látott, alaposan átdolgozott orrész: hagyományos fényszóró helyett osztott lámpatestet kapott a tanulmány. Az új egyterű 4,43 méter hosszú és 1,61 méter magas. Ezzel négycentivel rövidebb és öttel alacsonyabb a kifutó modellnél, csomagtartója mégis tágasabb annál
Citroën Technospace
A Technospace legfőbb újdonságra a kémfotókról már látott, alaposan átdolgozott orrész: hagyományos fényszóró helyett osztott lámpatestet kapott a tanulmány. Az új egyterű 4,43 méter hosszú és 1,61 méter magas. Ezzel négycentivel rövidebb és öttel alacsonyabb a kifutó modellnél, csomagtartója mégis tágasabb annál.
További infók itt.
Genfben megtudjuk, hogyan is fest a Ferrari, egymillió eurós szuperautója. Bár aki venni akar, az könnyen lehet, hogy már elkésett: Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler csoport ügyvezetője nemrégiben egy rendezvényen elkottyintotta, hogy a limitált szériában gyártott modellt már kiárusították.
Ferrari F150
Genfben megtudjuk, hogyan is fest a Ferrari, egymillió eurós szuperautója. Bár aki venni akar, az könnyen lehet, hogy már elkésett: Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler csoport ügyvezetője nemrégiben egy rendezvényen elkottyintotta, hogy a limitált szériában gyártott modellt már kiárusították.
További infók itt.
Az egykori Ford Fusion helyén a B-Max által hagyott lyukat betömni hivatott EcoSport háromféle erőforrással debütál: az alapmotor egy 110 lovas, 1,5 literes benzines, a high-techet az egyliteres turbómotor képviseli 125 lóerővel, a kötelező dízelvonalat a 90 lovas 1.5 TDCI viszi.
Ford EcoSport
Az egykori Ford Fusion helyén a B-Max által hagyott lyukat betömni hivatott EcoSport háromféle erőforrással debütál: az alapmotor egy 110 lovas, 1,5 literes benzines, a high-techet az egyliteres turbómotor képviseli 125 lóerővel, a kötelező dízelvonalat a 90 lovas 1.5 TDCI viszi.
További infók itt.
Tíz centiméterrel hosszabb tengelytáv, 225 mm-rel nagyobb karosszéria, plusz egy centi magasság: a Grand Santa Fe érezhetően nagyobb lesz alapmodelljénél.
Hyundai Grand Santa Fe
Tíz centiméterrel hosszabb tengelytáv, 225 mm-rel nagyobb karosszéria, plusz egy centi magasság: a Grand Santa Fe érezhetően nagyobb lesz alapmodelljénél.
További infók itt.
3.8 literes V8-as twin turbo és a villanymotor duója 916 lóerőt és 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel, maximum 20 kilométert tud megtenni.
McLaren P1
3.8 literes V8-as twin turbo és a villanymotor duója 916 lóerőt és 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel, maximum 20 kilométert tud megtenni.
További infók itt.
Genfben fogja leleplezni két új tanulmányát a Mitsubishi. A GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck egy duplafülkés pick-up, agresszív, futurisztikus vonalakkal, és egy tiszta üzemű dízelmotorra épülő hibrid hajtáslánccal. A CA-MiEV városi célú, kifejezetten aerodinamikus jármű, alacsony tömeggel és kompakt méretekkel. Az autó állítólag 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Mitsubishi hibrid pick-up tanulmány, és villanyautó
Genfben fogja leleplezni két új tanulmányát a Mitsubishi. A GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck egy duplafülkés pick-up, agresszív, futurisztikus vonalakkal, és egy tiszta üzemű dízelmotorra épülő hibrid hajtáslánccal. A CA-MiEV városi célú, kifejezetten aerodinamikus jármű, alacsony tömeggel és kompakt méretekkel. Az autó állítólag 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
További infók itt.
Kizárólag hatfokozatú kéziváltóval, fix tetős kivitelben lesz kapható a Nissan 370Z feljavított kivitele, és már ez is jelzi, hogy nem korzózásra termett izomautó, hanem valódi sportambíciókat dédelgető jármű született.
Nissan Nismo
Kizárólag hatfokozatú kéziváltóval, fix tetős kivitelben lesz kapható a Nissan 370Z feljavított kivitele, és már ez is jelzi, hogy nem korzózásra termett izomautó, hanem valódi sportambíciókat dédelgető jármű született.
További infók itt.
Az új Note formavilágát alapjaiban már tavaly ilyenkor megismerhettük; az akkori előtanulmánnyal gyakorlatilag azonos a márciusban színre lépő sorozatgyártású modell. Európában a többi piacoktól eltérő orrészt és irányjelzőkkel kiegészített, szépen megformázott külső tükröket kap az új Note.
Nissan Note
Az új Note formavilágát alapjaiban már tavaly ilyenkor megismerhettük; az akkori előtanulmánnyal gyakorlatilag azonos a márciusban színre lépő sorozatgyártású modell. Európában a többi piacoktól eltérő orrészt és irányjelzőkkel kiegészített, szépen megformázott külső tükröket kap az új Note.
További infók itt.
Genfben mutatkozik be hús-vér valójában az Opel Adam Rocks, amelyet a piac első városi törpe crossovereként aposztrofál a gyár. Noha egyelőre csak rajzokat adtak közre az autóról, a lényeg azokról is felmérhető. A 3,7 méteres autó teljesen átrajzolt lökhárítókat kap, amelyeket, akárcsak a kerékíveket, vaskos műanyag betétek tesznek robusztussá és koccanásállóvá.
Opel Rocks tanulmány
Genfben mutatkozik be hús-vér valójában az Opel Adam Rocks, amelyet a piac első városi törpe crossovereként aposztrofál a gyár. Noha egyelőre csak rajzokat adtak közre az autóról, a lényeg azokról is felmérhető. A 3,7 méteres autó teljesen átrajzolt lökhárítókat kap, amelyeket, akárcsak a kerékíveket, vaskos műanyag betétek tesznek robusztussá és koccanásállóvá.
További infók itt.
Bizarr ötlet egy olajipari vállalattal összefogni egy ultraspórolós tanulmány megépítéséhez, a Peugeot mégis régi partnerével, a Totallal állt össze a projekthez. A Genfben bemutatkozó tanulmány még javában készül, a 208 HYbrid FE (fun and efficient, azaz élvezetes és gazdaságos) koncepció megteremtéséhez komoly aerodinamikai fejlesztésekre, tömegcsökkentésre és hajtáslánc-optimalizációra lesz szükség.
Peugeot 208 HYbrid FE
Bizarr ötlet egy olajipari vállalattal összefogni egy ultraspórolós tanulmány megépítéséhez, a Peugeot mégis régi partnerével, a Totallal állt össze a projekthez. A Genfben bemutatkozó tanulmány még javában készül, a 208 HYbrid FE (fun and efficient, azaz élvezetes és gazdaságos) koncepció megteremtéséhez komoly aerodinamikai fejlesztésekre, tömegcsökkentésre és hajtáslánc-optimalizációra lesz szükség.
További infók itt.
Akkumulátor helyett nagynyomású légtartály, elektromos helyett hidraulikus motor, a többi stimmel: nagy vonalakban ennyit kell tudni arról a Hybrid Air hajtásláncról, amelyet a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő francia PSA konszern fejlesztett ki, és amely a várakozások szerint nem csak olcsóbb, de takarékosabb vetélytársa is lehet az immár hagyományosnak számító elektromos hibrideknek.
PSA Hybrid Air
Akkumulátor helyett nagynyomású légtartály, elektromos helyett hidraulikus motor, a többi stimmel: nagy vonalakban ennyit kell tudni arról a Hybrid Air hajtásláncról, amelyet a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő francia PSA konszern fejlesztett ki, és amely a várakozások szerint nem csak olcsóbb, de takarékosabb vetélytársa is lehet az immár hagyományosnak számító elektromos hibrideknek.
További infók itt.
Két tanulmányautóval fűszerezi első sorozatgyártású modelljének világpremierjét a kínai-izraeli Qoros autómárka. Formailag nem különösebben izgalmas, annál érdekesebb a tervezett hajtáslánca. Az 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotor az orrban, keresztben kapott helyet, a főtengelyre a váltó elé építették be a hibrid üzemmódnál elengedhetetlen, sűrű ki-bekapcsolást magára vállaló indítómotort, amely egyben áramfejlesztőként is szolgál.
Qoros
Két tanulmányautóval fűszerezi első sorozatgyártású modelljének világpremierjét a kínai-izraeli Qoros autómárka. Formailag nem különösebben izgalmas, annál érdekesebb a tervezett hajtáslánca. Az 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotor az orrban, keresztben kapott helyet, a főtengelyre a váltó elé építették be a hibrid üzemmódnál elengedhetetlen, sűrű ki-bekapcsolást magára vállaló indítómotort, amely egyben áramfejlesztőként is szolgál.
További infók itt.
Arra már régen rájöttek az autógyártók, hogy mitől lehet tágas akár egy városi kisautó is: a sarkokba helyezett kerekeknek köszönhetően a hosszabb tengelytáv eredménye a tágasabb utastér. Ezt a receptet fűszerezte tovább a Rinspeed új MicroMax koncepciójával.
Rinnspeed MicroMAX
Arra már régen rájöttek az autógyártók, hogy mitől lehet tágas akár egy városi kisautó is: a sarkokba helyezett kerekeknek köszönhetően a hosszabb tengelytáv eredménye a tágasabb utastér. Ezt a receptet fűszerezte tovább a Rinspeed új MicroMax koncepciójával.
További infók itt.
A Ghost rövidített padlólemezére készülő kupé igazi kompakt darab lesz, mármint Rolls-Royce mércével mérve. Tengelytávja várhatóan alig haladja meg a három métert, az egész autót 5,2 méteresre saccolják a brit szaklapok.
Rolls-Royce Wraith
A Ghost rövidített padlólemezére készülő kupé igazi kompakt darab lesz, mármint Rolls-Royce mércével mérve. Tengelytávja várhatóan alig haladja meg a három métert, az egész autót 5,2 méteresre saccolják a brit szaklapok.
További infók itt.
Alaphelyzetben nem érdemel néhány mondatnál többet egy olyan modell, amely csak ajtajai számában különbözik egy már ismert típustól. Csakhogy a Seat a két hátsó ajtó mellett 35 millimétert is elvett a Leontól a most bemutatott SC (Sports Coupe) fejlesztése során.
SEAT Leon SC
Alaphelyzetben nem érdemel néhány mondatnál többet egy olyan modell, amely csak ajtajai számában különbözik egy már ismert típustól. Csakhogy a Seat a két hátsó ajtó mellett 35 millimétert is elvett a Leontól a most bemutatott SC (Sports Coupe) fejlesztése során.
További infók itt.
A formavilág a szedánhoz hasonlóan sarkosabb, elegánsabb. Különösen szembeötlő a karosszéria hátsó sarkainak soklapú kidolgozása, illetve a D-oszlop töve, ahol az eddigi lekerekített, fényezett idomot szögletes krómcsücsök váltotta.
Škoda Octavia kombi
A formavilág a szedánhoz hasonlóan sarkosabb, elegánsabb. Különösen szembeötlő a karosszéria hátsó sarkainak soklapú kidolgozása, illetve a D-oszlop töve, ahol az eddigi lekerekített, fényezett idomot szögletes krómcsücsök váltotta.
További infók itt.
Kifejezetten erőteljesnek ígérkezik az orr alsó része, széles légbeömlő, vaskos ködfényház és kartervédő lemez gondoskodik a kvázi-terepjáróhoz méltó megjelenésről.
Suzuki S-Cross
Kifejezetten erőteljesnek ígérkezik az orr alsó része, széles légbeömlő, vaskos ködfényház és kartervédő lemez gondoskodik a kvázi-terepjáróhoz méltó megjelenésről.
További infók itt.
Az új trendet félrelökve a ferdehátú modellel azonos tengelytávra húzta fel kompakt kombiját a Toyota. A 285 milliméteres hosszgyarapodás ilyenformán teljes egészében a csomagteret erősíti.
Toyota Auris kombi
Az új trendet félrelökve a ferdehátú modellel azonos tengelytávra húzta fel kompakt kombiját a Toyota. A 285 milliméteres hosszgyarapodás ilyenformán teljes egészében a csomagteret erősíti.
További infók itt.
Formatanulmányként a vásárlói reakciókat hivatott felmérni, de ebben a szerepkörében nyitott kapukat dönget: elképzelhetetlen, hogy ne odaadó rajongás fogadná a hívek körében a sikeres GT86 roadster kivitelét.
Toyota FT-86 roadster
Formatanulmányként a vásárlói reakciókat hivatott felmérni, de ebben a szerepkörében nyitott kapukat dönget: elképzelhetetlen, hogy ne odaadó rajongás fogadná a hívek körében a sikeres GT86 roadster kivitelét.
További infók itt.
A műfajtól elvárt módosításokat egytől egyig elvégezték. A hasmagasság növelésének mértékéről nem tesz említést a szűkszavú előzetes tájékoztató; a két évvel ezelőtt prezentált előtanulmány 15 milliméteres emelést kapott, ami persze nem kötelezi semmire a gyárat.
VW Cross Up
A műfajtól elvárt módosításokat egytől egyig elvégezték. A hasmagasság növelésének mértékéről nem tesz említést a szűkszavú előzetes tájékoztató; a két évvel ezelőtt prezentált előtanulmány 15 milliméteres emelést kapott, ami persze nem kötelezi semmire a gyárat.
További információk itt.
A legkiválóbb sportkocsik receptje szerint készült, de a lenyűgöző menetteljesítmények helyett a gazdaságos üzemre helyezi a hangsúlyt a Volkswagen ultra könnyű, hihetetlenül áramvonalas, alacsony tömegközéppontú kétülésese.
VW XL1
A legkiválóbb sportkocsik receptje szerint készült, de a lenyűgöző menetteljesítmények helyett a gazdaságos üzemre helyezi a hangsúlyt a Volkswagen ultra könnyű, hihetetlenül áramvonalas, alacsony tömegközéppontú kétülésese.
További infók itt.