Ha a tényekhez szeretnénk ragaszkodni, a Kia Provo a márka első duplakuplungos sebességváltójának, valamint turbómotoros hibrid hajtásláncának műszaki előtanulmánya.
Városi élményautónak szánja tanulmányát a Kia. Belső terében több a meglepő ötlet, mint egy elvarázsolt kastélyban.
Városi élményautónak szánja tanulmányát a Kia. Belső terében több a meglepő ötlet, mint egy elvarázsolt kastélyban.
Fotó megosztása:
Meredek orr, hatalmas karbon kompozit légterelők
Meredek orr, hatalmas karbon kompozit légterelők
Fotó megosztása:
Egyetlen hatalmas szénszálas panelből készült a műszerfal. A két (vetített) analóg főműszer között digitális kijelző kapott helyet.
Egyetlen hatalmas szénszálas panelből készült a műszerfal. A két (vetített) analóg főműszer között digitális kijelző kapott helyet.
Fotó megosztása:
Több száz apró LED-ből épülnek fel a fényszórók.
Több száz apró LED-ből épülnek fel a fényszórók.
Fotó megosztása:
225/40 R 19-es abroncsokkal szerelt, mart alufelnik
225/40 R 19-es abroncsokkal szerelt, mart alufelnik
Fotó megosztása:
Gombnyomásra ugrik ki a külső kilincs, a küszöb magas, de elöl mélyített, hogy könnyebb legyen a beszállás.
Gombnyomásra ugrik ki a külső kilincs, a küszöb magas, de elöl mélyített, hogy könnyebb legyen a beszállás.
Fotó megosztása:
Rejtett A-oszlop, keret nélküli ajtók; a Provo színkódolt teteje önálló életet él.
Rejtett A-oszlop, keret nélküli ajtók; a Provo színkódolt teteje önálló életet él.
Fotó megosztása:
3,88 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,35 méter magas az autó; tengelytávja 2,53 méter
3,88 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,35 méter magas az autó; tengelytávja 2,53 méter
Fotó megosztása:
A vastagon steppelt ülések fixen rögzítettek; helyettük a kormány és a pedálsor mozgatható.
A vastagon steppelt ülések fixen rögzítettek; helyettük a kormány és a pedálsor mozgatható.
Fotó megosztása:
Ami kezelőtárcsának látszik, valójában egy variálható kijelző, amint számos funkció megjeleníthető: verseny-üzemmódban a fordulatszám, a pálya térképe és egy stopper, multimédia üzemben az audiorendszer paraméterei.
Ami kezelőtárcsának látszik, valójában egy variálható kijelző, amint számos funkció megjeleníthető: verseny-üzemmódban a fordulatszám, a pálya térképe és egy stopper, multimédia üzemben az audiorendszer paraméterei.
Fotó megosztása:
A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.
A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.
Fotó megosztása:
Alumínium ablakemelő kapcsolók a tetőkonzolon.
Alumínium ablakemelő kapcsolók a tetőkonzolon.
Fotó megosztása:
Három részből állnak az ajtók: a külső panelen belül szénszálas réteg feszül, arra neoprén borítás került.
Három részből állnak az ajtók: a külső panelen belül szénszálas réteg feszül, arra neoprén borítás került.
Fotó megosztása:
A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.
A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.
Az első kerekeket hajtó, közvetlen befecskendezéses, 204 lóerős 1.6 GDi turbómotor mellett egy 45 lóerős villanymotor is került a csomagban, amely a hátsó kerekeket hajtja – ha teljesítmény kell, a benzinmotorral tandemben, de kis sebességnél akár egymagában is. Utóbbi funkciót csak gombnyomásra kínálja fel a rendszer, ami a vezető dolgát kissé bonyolítja, a tervezőkét (és velük a költségek lefaragásán dolgozókét) viszont leegyszerűsíti.
Ami a sebességváltót illeti, a Kia már első próbálkozásra sem állt meg a minimumnál. A hétfokozatú, duplakuplungos váltóhoz ugyanis nem tartozik váltókar. Kézzel kapcsolni kizárólag a kormány mögül lehet, mégpedig bőrrel varrott fülekkel, az irányváltásra nem túl praktikus, ám nagyon látványos tekerőgombocska szolgál.
Eddig a tények – ezekkel a technológiákkal várhatóan hamarosan találkozhatunk szériagyártás modellekben is.
A Provo azonban jövőbe tekintő koncepciójármű, amiből vagy lesz valami, vagy nem, és ilyenformán elég szabadon kezelték digitális ceruzáikat a tervezők. A legegyszerűbb, ha illusztrálva vesszük sorra ötleteiket (további képek a galériában).
Gombnyomásra ugrik ki a külső kilincs, a küszöb magas, de elöl mélyített, hogy könnyebb legyen a beszállás.
Alumínium ablakemelő kapcsolók a tetőkonzolon.
Meredek orr, hatalmas karbon kompozit légterelők
Egyetlen hatalmas szénszálas panelből készült a műszerfal. A két (vetített) analóg főműszer között digitális kijelző kapott helyet.
Több száz apró LED-ből épülnek fel a fényszórók.
Ami kezelőtárcsának látszik, valójában egy variálható kijelző, amint számos funkció megjeleníthető: verseny-üzemmódban a fordulatszám, a pálya térképe és egy stopper, multimédia üzemben az audiorendszer paraméterei.
Rejtett A-oszlop, keret nélküli ajtók; a Provo színkódolt teteje önálló életet él.
A vastagon steppelt ülések fixen rögzítettek; helyettük a kormány és a pedálsor mozgatható.
3,88 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,35 méter magas az autó; tengelytávja 2,53 méter
Három részből állnak az ajtók: a külső panelen belül szénszálas réteg feszül, arra neoprén borítás került.